رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از سفر 5 روزه آسیایی خود بازگشته که با چالش رسیدگی به جریان رسوایی اخلاقی کاندیدای هم حزب خود در انتخابات سنای کنگره روبرو شده است.

ترامپ و چالش رسوایی اخلاقی کاندیدای جمهوریخواه سنا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا 5 روز گذشته را مشغول انجام سفر آسیایی خود بود و موضوع رسوایی اخلاقی سناتور ایالت آلاباما را به تعویق انداخته بود اما حالا به آمریکا بازگشته و باید در خصوص چگونگی رسیدگی به این مسئله تصمیم‌گیری کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب به واشنگتن بازگشت و به صورت مستقیم وارد موضوع حزب جمهوریخواه در خصوص اتهامات مربوط به رسوایی اخلاقی «روی مور» کاندیدای سنای ایالت آلاباما شد.

بر اساس این گزارش، جمهوریخواهان که علنا و همچنین در محافل خصوصی خود خواستار کناره‌گیری مور از رقابت‌های انتخاباتی کنگره شده‌اند، معقدند که آخرین شانس آنها ترامپ است و امیدوارند که وی بتواند این کاندیدای سنا را متقاعد کند تا به خواسته آنها تن دهد. با این وجود، ترامپ تا کنون تمایل اندکی به ایفای نقش در این چالش حزب جمهوریخواه نشان داده است. برای رئیس‌جمهور آمریکا چه کناره‌گیری و چه برد و باخت «ری مور» در انتخابات سنا چندان خوب به نظر نمی‌رسد.

بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، روی مور که از شخصیت های شناخته شده محافظه کار است، می گوید گزارش هایی که درباره 32 سالگی او منتشر شده دروغ است. این نامزد جمهوری خواه سنای آمریکا از ایالت آلاباما اتهام های مربوط به آزار جنسی یک دختر نوجوان 14 ساله را تکذیب کرده است.
«ری مور» که 70 سال سن دارد روزنامه واشنگتن پست و حزب دموکرات را به انتشار شایعات دروغ درباره خودش متهم کرده است.
«لی کورفمن» و سه زن دیگر، مور را متهم کرده اند که هنگامی که 14 تا 18 ساله بوده اند به آنها تجاوز کرده است.
کورفمن گفته هنگامی که 14 سال سن داشته با مادرش به خاطر پرونده حضانت به دادگاه مراجعه کرده بود و مور که در آن زمان کارمند دادگاه بوده توانسته با او ارتباط برقرار کند.
جمهوری خواهان مجلس سنا می گویند اگر این اتهامات حقیقت داشته باشد، مور باید از رقابت‌ها کناره گیری کند.
ستاد انتخاباتی مور هم در بیانیه ای با اشاره به سابقه 33 ساله ازدواج او که حاصلش چهار فرزندش است، نوشت:«اگر این اتهام ها حقیقت داشت، مدت ها قبل از این منتشر می شدند.»
این کاندیدای جمهوریخواه مجلس سنا که قاضی ارشد سابق ایالت آلاباماست، برای کسب کرسی نمایندگی جف سشنز، وزیر دادگستری کنونی دولت ترامپ رقابت می‌کند.
پیش از این گفته می شد مور از شانس بالایی در مقایسه با رقیب دموکراتش برای پیروزی در این رقابت برخوردار است.