مثلث آنلاین: 'دونالد ترامپ' رئیس‌جمهوری آمریکا از اقدام هند در افزایش تعرفه واردات کالاهای آمریکایی به این کشور اعتراض کرد.

 تعرفه سنگین هند بر کالاهای آمریکایی و اعتراض ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه هندوستان تایمز روز شنبه در مطلبی اضافه کرد دونالد ترامپ به تازگی در سخنانی به شدت از اعمال تعرفه 100 درصدی هند بر روی کالاهای آمریکایی بویژه بر موتورهای هارلی داویدسون انتقاد کرده است.
ترامپ در کمیته سالانه کنگره ملی جمهوری خواهان گفت، هند یکی از کشورهای جهان با بیشترین درصد مالیات است و اعمال این نوع از مالیات‌ها هرگز منصفانه نیست.
در اوایل سال جاری، با توجه به حمایت کاخ سفید از اعمال مالیات‌های متقابل، دونالد ترامپ گفت، از تصمیم هند برای کاهش تعرفه واردات موتورهای هارلی داویدسون راضی است هرچند این میزان مالیات زیاد است.
دونالد ترامپ بارها ازهند به خاطر اعمال مالیات بالا انتقاد کرده است.
نشریه اکونومیک تایمز هفته گذشته به دنبال اعتراض آمریکا به تعرفه بالا در هند نوشت دهلی نو بار دیگر وضع تعرفه گمرکی بر روی کالاهای آمریکایی به هند را به تعویق انداخته است.
بر اساس برنامه از قبل تعیین‌شده، قرار بود تعرفه‌های گمرکی هند بر روی کالاهای آمریکایی در اول آوریل (12 فروردین) اجرایی شود اما دولت هند در بیانیه‌ای اعلام کرد این تعرفه‌ها از ماه آینده «می» به اجرا گذاشته خواهند شد.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه مارس (اسفند 96) برای واردات فولاد و آلومینیوم از هند و چین تعرفه‌های گمرکی سنگینی در نظر گرفت.
هند اعلام کرده است این اقدام آمریکا صادرات فولاد و آلومینیوم به ارزش 198.6 و 42.4 میلیون دلار این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.
هند در تعرفه‌های جدید خود قصد دارد تا تعرفه گمرکی بر روی گردوی وارداتی از آمریکا را از 30 درصد به 120 درصد افزایش دهد. همچنین تعرفه‌ واردات حبوبات از جمله لپه و نخود از آمریکا را از 30 درصد کنونی به 70 درصد افزایش می‌یابد.
دهلی‌نو همچنین تعرفه عدس را به 40 درصد خواهد رساند.
تجارت دوجانبه میان هند و آمریکا از 20 میلیارد دلار در سال 2001 به 115 میلیارد دلار در سال 2016 افزایش‌یافته است.
آمریکا یک‌پنجم از محصولات تولیدی و خدمات، هند را وارد می‌کند و کسری تجاری این کشور با هند از 13 میلیارد دلار در سال 2006 به 31 میلیارد دلار در سال 2016 افزایش‌یافته است.