بر اساس آخرین نظرسنجی موسسه "ایفوپ"، میزان نارضایتی مردم فرانسه از رئیس جمهور کشورشان بطور بی سابقه ای افزایش یافته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه ژورنال دو دیمانش، نظرسنجی موسسه ایفوپ نشان می دهد که میزان نارضایتی فرنسوی ها از امانوئل مکرون به ۶۴ درصد رسیده است.

در واقع باید گفت که میزان محبوبیت مکرون نزد مردم فرانسه، تنها ۳۶ درصد است که در مقایسه با ماه گذشته یک درصد کاهش داشته است.

میزان محبوبیت مکرون پس از سخنرانی جنجالی وی در دسامبر سال گذشته میلادی، بطور بی سابقه ای کاهش داشت و در آن زمان به پایین ترین میزان خود یعنی ۲۳ درصد رسید.

طبق نتایج آخرین نظرسنجی صورت گرفته، بهبود قدرت خرید و رفع نگرانی زیست محیطی در صدر انتظارات مردم فرانسه از دولت این کشور قرار دارد.

بر اساس این نظرسنجی سه چهارم فرانسوی ها، عملکرد «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری این کشور را منفی ارزیابی می کنند و فقط از نگاه ۲۵ درصد آنها، این عملکرد مثبت است.

 نتایج به دست آمده بدتر از سال گذشته است و با وجود افزایش ۶ درصدی نظرات مساعد نسبت به عملکرد مکرون، ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان سابقه عملکردی رئیس جمهوری فرانسه را بد می دانند.

در بین انتظارات مردمی، بهبود قدرت خرید و نگرانی زیست محیطی از عمده موارد برجسته در نظرسنجی صورت گرفته است.

تقریبا هشت نفر از هر ۱۰ فرانسوی(۷۹ درصد) معتقدند که که دولت باید به پیشنهاد مردم این کشور گوش کند.

افزایش قدرت خرید، انتظار اصلی فرانسوی ها است؛ ۵۸ درصد آنها انتظار بهبود قدرت خرید را دارند. سپس موضوع حمایت از محیط زیست با ۳۸ درصد مطرح شده است.