یک فروند هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا برای رصد آخرین تحرکات نظامی کره شمالی بر فراز مناطق مرزی دو کره پرواز کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به دنبال آزمایش راکتی اخیر کره شمالی، یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی آمریکا روز  شنبه بر فراز بخش‌هایی از حریم  هوایی کره جنوبی پرواز کرده است.

وبگاه شبکه خبری «آریرانگ» به نقل از پایگاه ثبت داده‌های هوانوردی «ایرکرفت اسپات» نوشت که یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی آمریکا از نوع «یو-۲۵» روز شنبه حین پرواز بر فراز سئول، پایتخت کره جنوبی و استان‌های  «چانگ چنگدو» و «گوانگوندو» هم مرز با کره شمالی مشاهده شد.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که کره شمالی حداقل یک پرتابه نامشخص را شلیک کرده است. کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به نوشته وبگاه آریرانگ،  این هواپیما که نام مستعار آن «دراگون لیدی» است مأموریت‌های تجسسی را در نواحی نزدیک به مرز دو کره  انجام داد تا  تاسیسات نظامی و تحرکات ارتش کره شمالی را رصد کند.

اخیرا نیز یک رسانه کره‌ای از پرواز هواپیمای تجسسی ویژه نیروی هوایی آمریکا به سمت مرزهای کره شمالی و پایش تحرکات این کشور در زمینه فعالیت‌های موشکی خبر داد.