یک نماینده مجلس گفت: آقای جهانگیری در تمام تصمیم‌گیری‌های دولت حضور داشته است و یکی از مسئولان بی‌واسطه وضعیت بغرنج کنونی کشور است.

محمدصالح جوکار: جهانگیری نمی‌تواند ژست اپوزیسیون به خود بگیرد/ او شریک ناکارآمدی‌های دولت است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: روند انتخابات در میان اصلاح‌طلبان به شدت پر ابهام است و مانند کلاف سردرگمی پیش می‌رود که نه روش انتخاباتی معلوم شده است و نه مصداق‌هایی که توانایی لازم برای حضور در انتخابات و جذب مردم را دارند. در چنین فضایی اختلافات نیروهای اصلاح‌طلب بر سر دو گزینه یعنی علی لاریجانی به عنوان نامزد اجاره‌ای و اسحاق جهانگیری عضو حزب کارگزاران و معاون اول هشت‌ساله حسن روحانی بالا گرفته است اما آیا جهانگیری می‌تواند گزینه مناسبی برای اصلاح‌طلبان باشد؟

محمدصالح جوکار درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «امروز اصلاح‌طلبان هم نمی‌دانند چه می‌خواهند و هم نمی‌توانند عملکرد سراسر نادرست هشت‌ساله خود در دولت یک‌شبه جبران کنند و مردم را به نفع خود پای صندوق‌های رأی بکشانند. آنها بسیار ناامید هستند زیرا می‌دانند مردم به دلیل عملکرد ضعیف دولت که مورد حمایت همه‌جانبه آنها بوده است، اقبالی به جبهه اصلاحات نشان نمی‌دهند».

او ادامه داد: «گرچه اصلاح‌طلبان چندی است که به ظاهر می‌خواهند حساب خود را از دولت جدا کنند اما واقعیت این است که چنین امری در نگاه مردم پذیرفتنی نیست و مردم دولت روحانی را دولت اصلاح‌طلبان می‌دانند. در چنین فضایی مدام گزینه‌های مختلف را مطرح می‌کنند تا واکنش جامعه را ارزیابی کنند که تا کنون هیچ واکنش درخوری دریافت نکرده‌اند».

این نماینده مجلس درباره جایگاه شخص جهانگیری در افکار عمومی هم اظهار کرد: «مردم هیچ تحرک خاصی در دولت نمی‌بینند که این بی‌تحرکی هم به مدیران عالی و هم به مدیران پایین‌رتبه دولت بازمی‌گردد. آقای جهانگیری هم در همین قاعده سنجیده می‌شود. در دولت آقای روحانی قرار بود تقسیم کار مهمی میان رئیس‌جمهور و معاون اول انجام شود و اعتبار بسیاری به معاون اول داده می‌شد اما در عمل دیدیم که آقای جهانگیری جز چنداقدام زیان‌بارش هیچ عملی انجام نداد».

او یکی از مصادیق عملکرد زیان‌بار جهانگیری را ارز4200تومانی عنوان کرد و گفت: «ناگهان دیدیم که آقای جهانگیری از ارز 4200تومانی رونمایی کرد که در عمل این ارز باعث ایجاد رانت‌های متعدد شد و مشاهده کردیم که نه‌تنها با آن ارز وارداتی صورت نگرفت بلکه عده‌ای با رانت‌های خود پول ملت را به یغما بردند. من از آقای جهانگیری که اصلاح‌طلبان به او امید بسته‌اند می‌پرسم این چه شیوه مدیریت است که به جای واردات و بهبود معیشت مردم، رانت و فساد ایجاد می‌کند؟»

جوکار در پایان درپاسخ به این پرسش که آیا شخص جهانگیری می‌تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده حساب خود را از دولت جدا جلوه دهد، خاطرنشان کرد: «آقای جهانگیری حتما نمی‌تواند خود را جدای از دولت معرفی کند. او در تمام تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته است و یکی از مسئولان بی‌واسطه وضعیت بغرنج کنونی کشور است. او حتما شریک ناکارآمدی‌های دولت است و به هیچ وجه نمی‌تواند ژست اپوزیسیون به خود بگیرد».