حمیدرضا ترقی گفت: نام بردن از امثال آقای حسن خمینی منحرف‌کردن افکار عمومی است.

حمیدرضا ترقی: نام حسن خمینی را مطرح می‌کنند تا صرفا او را از انزوای سیاسی به صدر خبرها بیاورند/ حسن خمینی پوششی برای نامزد نهایی اصلاح‌طلبان است/ نامزد اصلی جبهه اصلاحات ظریف است/ اصلاح‌طلبان در پی ایجاد فضایی مانند 88 در 1400 هستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: نام سید حسن خمینی این روزها بیش از ماه‌های گذشته بر سر زبان‌ها افتاده است و اصلاح‌طلبان می‌کوشند او را به عنوان نامزدی رأی‌آور معرفی کنند تا شاید بتوانند با ایجاد موج اجتماعی شانس حسن خمینی در انتخابات را بالا ببرند. البته برخی نیز باور دارند که حسن خمینی بیشتر به عنوان یک نامزد لیست پر کن معرفی شده است و به صورت واقعی وارد انتخابات نخواهد شد.

حمیدرضا ترقی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان افرادی را که مطرح می‌کنند برای آن نیست که واقعا پشت سر آنها قرار بگیرند یا باور داشته باشند که آنها می‌توانند در رقابتی جدی موثر واقع شوند».

او درباره هدف از طرح نام‌هایی مانند حسن خمینی بیان کرد: «اصلاح‌طلبان می‌کوشند با طرح افرادی که احتمال حضور و حتی رأی‌آوری‌شان بالا نیست آنها را از انزوا بیرون آورند و به بهانه انتخابات چندوقتی در صدرخبرها ظاهرشان کنند. از سوی دیگر می‌خواهند کسانی را بیاورند که احتمال ردصلاحیتشان بالاست و از پس ردصلاحیت آنها مظلوم‌نمایی کنند».

این فعال سیاس ادامه داد: «البته ممکن است مطرح‌کردن نام‌های مختلف باعث بالارفتن مشارکت عمومی شود اما چندان تأثیری هم در این زمینه ندارد».

او درباره اینکه آیا از میان این نام‌ها می‌شود به نامزد نهایی اصلاح‌طلبان پی برد، اظهار کرد: «تردید نکنید همه این شخصیت‌هایی که مطرح می‌شوند، نامزد نهایی اصلاح‌طلبان نیستند آنها می‌خواهند با ذکر اسامی متعدد حاشیه امنی برای نامزد اصلی خود ایجاد کنند تا در وقت متقضی از او رونمایی کنند. در حقیقت نام بردن از امثال آقای حسن خمینی منحرف‌کردن افکار عمومی است».

او درباره اینکه چه کسی می‌تواند نامزد اصلی اصلاح‌طلبان باشد، تصریح کرد: «من تصور می‌کنم نامزد اصلی آنها محمدجواد ظریف است. حالا اینکه او چندین‌بار گفته است در انتخابات نامزد نمی‌شود در فرایند انتخابات طبیعی است و فقط ظریف است که می‌تواند یک دو قطبی ایجاد کند».

ترقی در پاسخ به این پرسش که چه‌قدر احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از علی لاریجانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: «تا به حال تمایلاتی در میان اصلاح‌طلبان نسبت به آقای لاریجانی به گوش رسیده است؛ مشخصا حزب کارگزاران سازندگی گویا بدش نمی‌آید از آقای لاریجانی حمایت کند اما او نامزد نهایی اصلاح‌طلبان نخواهد بود».

او در پایان گفت: «من تصور می‌کنم اصلاح‌طلبان می‌خواهند شرایطی مانند 88 در انتخابات 1400 ایجاد کنند که همه باید هوشیار باشیم».