داریوش قنبری گفت: امیدواریم آقای رئیسی کابینه‌ای فن‌سالار تشکیل دهد.

داریوش قنبری: اصلاح‌طلبان از رویکرد رئیسی حمایت می‌کنند/ آنها نمی‌خواهند بیرون گود بنشینند و نظاره‌گر باشند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: دولت رئیسی فراجناحی خواهد بود؟ آیا او از اصلاح‌طلبان استفاده می‌کند؟ و آیا اصلاح‌طلبان حاضر به همکاری با دولت رئیسی خواهد شد؟ اینها پرسش‌هایی است که در عرصه سیاسیِ این‌روزهای ایران مطرح است؛ اینکه آقا واقعا رئیسی بنا دارد به معنای دقیق کلمه فراجناحی باشد یا خیر و اگر چنین باشد، لوازمش چیست؟

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آقای رئیسی همان‌طور که از قبل از انتخابات وعده داد که فرجناحی خواهد بود، اکنون هم سعی می‌کند با نیروهای مختلف سیاسی ارتباط داشته باشد و همان مشی را ادامه می‌دهد و امیدواریم که آقای رئیسی یک کابینه فن‌سالار و فراجناحی تشکیل دهد تا بتوان از سد مشکلات عبور کرد. او می‌داند که کنار گذاشتن یک جریان سیاسی به صلاح کشور نیست».

او ادامه داد: «قبل از انتخابات این صحبت که دولت فراجناحی خواهد بود، شاید بخشی از تبلیغات انتخاباتی محسوب می‌شد اما اکنون که دیگر انتخابات تمام شده و آقای رئیسی هم رأی آورده است و هنوز بر سر این موضوع ایستاده، می‌شود فهیمد که او واقعا به عملکرد فراجناحی باور دارد که دیدیم این رویکرد مورد استقبال همه نیروهای سیاسی هم واقع شد».

این فعال سیاسی درباره استراتژی سید ابراهیم رئیسی در مواجهه با اصلاح‌طلبان بیان کرد: «وقتی کابینه مشخص شود، معلوم می‌شود که واقعا با دولتی فراجناحی مواجهیم. شاید تا آن زمان تردیدهایی وجود داشته باشد اما با تعیین کابینه این ابهامات رفع می‌شود. آقای رئیسی هم متوجه این موضوع شده است که کشور را زمانی می‌شود به بهترین شکل مدیریت کرد که از همه ظرفیت‌های فکری استفاده کرد».

قنبری در پایان درخصوص موضع اصلاح‌طلبان نسبت به رئیسی هم گفت: «اصلاح‌طلبان هم از رویکرد آقای رئیسی حمایت می‌کنند و واقعا دغدغه حل مشکلات را دارند و نمی‌خواهند کنار گود نظاره‌گر باشند. علاوه بر اصلاح‌طلبان همه جریان‌های سیاسی و خاصه طیف‌های مختلف اصولگرایی هم باید اختلافات را کنار بگذارند و به آقای رئیسی کمک کنند زیرا کشور در شرایطی قرار دارد که دیگر وقت دعوا و اختلاف نیست و باید همه برای پیشبرد اهداف ملی کمک کنیم».