مدیرمسئول روزنامه اطلاعات گفت: ظریف می توانست این وظیفه را نپذیرد و در میانسالی مورد هجمه‌ها قرار نگیرد اما وی سینه خود را در برابر گاندوهای داخلی سپر کرد و دولت متخاصم نیز چاره‌ای جز تحریم وی پیدا نکرد.

به ظریف مدیونیم/ او سینه خود را در برابر گاندوهای داخلی سپر کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدمحمود دعایی در آغاز نشست خبری محمدجواد ظریف به مناسبت روز خبرنگار گفت: من به دلیل حرمت روحانیت در این جلسه هستم و البته دیرپاترین مقامی هستم که در این سمت مطبوعاتی دوام آوردم. سعی کردم در این مدت اوامر و وصایای امام را در توانم عمل کنم.

وی ادامه داد: ای کاش فرصتی پیش می‌آمد که مهمانان و خبرنگاران خارجی را مقدم می‌داشتیم. در زمان ورود با یک عنصر فرهیخته همراه شدم که من را نمی‌شناختند و ایشان خبرنگار سی ان ان بودند و خیلی محترم بودند.

دعایی خطاب به ظریف گفت: ما شما را خیلی دوست داریم. من منویات قلبی خودم را در این مراسم می‌خوانم و می‌دانم شما تعریف از خود را نمی‌پسندید.

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در ادامه متنی را در خصوص وزیر امور خارجه قرائت کرد و گفت: تاریخ گواهی می‌دهد که انسان‌های بزرگ و اولیای الهی چه سختی‌هایی را متحمل شدند. به راستی محمدجواد ظریف در عصر ما یکی از اولیای الهی است که در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و در مدرسه علوی تحصیل کرد و در آمریکا به تحصیل پرداخت و هرچه بیشتر به میهن و دین باورمند شد. ایشان جزو معدود افرادی است که در دانشگاه آمریکا درس خواند و دعای کمیل را حفظ است.

وی ادامه داد: ظریف می توانست این وظیفه را نپذیرد و در میانسالی مورد هجمه‌ها قرار نگیرد اما وی سینه خود را در برابر گاندوهای داخلی سپر کرد و دولت متخاصم نیز چاره‌ای جز تحریم وی پیدا نکرد.

دعایی با تاکید بر اینکه ما به ظریف مدیون و مفتخر هستیم، گفت: او جهادگرانه شانه زیر بار دیپلماسی داد و آرامش خود را انتخاب نکرد. ما مفتخریم که او ایرانی دین باور و متخصص است. مفتخریم که مردم دانا و دولت خدمتگذار قدر او را می‌دانند و رهبر انقلاب بارها دین باوری، تعهد و میهن دوستی او را ستودند.