محمد باقر قالبیاف هنوز استارت نزده با وضعیت سختی مواجه شده است . می گویند سردار خلبان دفترچه دستور کارانتخاباتی اش را باز از صندوقچه بیرون آورده است . دیدارهای محرمانه انجام می دهد ، جلسه پشت جلسه می رود و همان اعضای قدیمی را باز کنار هم جمع کرده تا برایش زمینه سازی های ورود به کارزار انتخباتی را انجام دهند .

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش کاوش، یک پای قالیباف در جلسات شورای وحدت است و یک پای دیگرش در جلسات سنتی ها .

 

تازه ترین چالش قالیباف

 

تازه ترین چالش این روزهای او اما جلد نخست روزنامه سازندگی ارگان کارگزاران است که از او پرسیده کدام قالیباف؟

مقابلش همه برند ها و نمایه هایی است که او هر ازگاهی به آن شهره شده است .  این جلد پرحاشیه موجبات رفت و برگشت پاسخ و واکنش هایی میان محمد قوچانی و نویسندگان روزنامه صبح نو ، ارگان رسانه ای قالیباف شد. 

 

قالیباف راه سختی در پیش دارد

 

آنچه از هم اکنون هویدا شده است اینکه قالیباف راه سختی در پیش دارد. او چندان جایگاهی در میان اصولگرایان چه از نوع سنتی و چه از نوع پیش رو اش دارد و نه توانسته در این سال ها میانه خودش با اصلاح طلبان را سامان بخشد. 

می گویند می خواهد خودش لیست بدهد می گویند خودش هم می خواهد در صدر چنین لیستی بایستد . یک سامانه هم به راه انداخته اند که هر کس دل در گرو انتخابات دارد به لشگر او اضافه شود. می گویند الیاس فرزند او هم اخیرا در جلسات شرکت کرده و جوانب امور را برای ورود پدر به انتخابات بررسی می کند . 

سوال اساسی اما این است که آیا قالیباف از این پتانسیل برخوردار است که به تنهایی بار سنگین انتخبات را به دوش کشیده و یا اینکه حتی این پتاسیل را دارد که دیگراهی از شهره های سیاسی را همراه خود کرده و ناگهان موجی از جریان دگر بودن را به راه اندازد؟ پرسش های مهمی است . قالیباف در تهران وجهه خوبی دارد این برای کسانی که در این شهر زیست می کند حالا با عملکرد نامناسب اصلاح طلبان در شهر نمایان شده است. 

 

ایستاده بر موقعیت هاشمی 84

 

این یعنی اینکه او می تواند رای مثبت خوبی داشته باشد نکته اما این است که این به تنهایی برای استار انتخاباتی شدن کافی نیست . قالیباف اکنون درست همانجایی ایستاده است که روز یاکبر هاشمی رفسنجانی قرار داشت . او رای مثبت خوبی دراد اما به همان نسبت زا رای منفی بالا و همچنین تخریب انتخاباتی در هر دو جناح مواجه است . او می تواند یک قطب باشد . قطبی که در یک انتخابات طرف ضربه پذیر و رای آور برای طرف مقابل است و برای یک انتخابات سه قطبی یک قطب به حاشیه رانده شده خواهد بود . 

همین  هاست که دلشوره های انتخاباتی این روزهای او را رقم زده است . 

محمد رضا باهنر در برنامه زنده تلویزیونی زبان به گلایه از او می گشاید این از راست سنتی ، سازندگی او را به سخره می گیرد این از طیف راست اصلاح طلبان ، پایداری ها چهار چشمی به نظاره رفتار او نشسته اند تا رقیب سنتی را همان آغاز کار متوقف کنند .اصلاح طلبان پیش رو هم که دیگر بیش از سایرین تکلیفلشان با سردار خلبان مشخص است. این وسط هر روز یک سند هم علیه قالیباف منتشر می شود که او چنین و چنان بوده است. 

برای او که سیاست ورزی را چندان مشق نکرده سخت است تحمل این همه سیاست پیشگی دو جناح . 

او فعلا مستظهر به هیچ قدرت رو و پشت پرده ای نیست . فعلا کسی منافعش را در کنار قالیباف تعریف نکرده و کسی هم حضار نشده برای او هزینه بدهد و فایده جمع کند . او تنهای تنها شده است .

 

کدام قالیباف؟

 

آنچه باید رخ دهد این است که او باید یک قالیباف را هر چه زودتر برای سیاست ورزان و جامعه پرزنت کند. باید به سیاست ورزان و مردم بگوید که بالاخره کدام قالیباف است . 

باید یکبار برای همیشه درست و صریح بگوید چه ایده ای برای سیاست خارجی دارد. با آمریکا می خواهد چه کند و با غرب قرار است چگونه مواجهه ای داشته باشد . یکبار بیاید و بگوید دقیقا در کجای جناح اصولگرا قرار دارد و این را هم بگوید که چه نسبتی با اصلاح طلبان دراد . یکبار بدون هیچ پرده پوشی نظرش را ردباره حسن روحانی بگوید و اصلا خودش با زبان رسا بگوید که چگونه شده است که به دیدار محمود احمدی نژاد رفته است.

این سوالات را که جواب دهد خیال سایرین هم راحت می شود . آنوقت او می تواند یک سیاست ورز باشد با مختصاتی مشخص ؛ ما امروز چنین محمد باقر قالیبافی را می خواهیم.