سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست امروز مالیات وصولی آستان قدس رضوی،‌ شرکت‌ها و موسسات وابسته به نیروهای مسلح بررسی شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: ما امروز دو دستور کار در کمیسیون داشتیم.

وی افزود:‌ یکی از دستورها بررسی نحوه اجرای حکم «ن» تبصره 9 بودجه 98 بود که با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، نمایندگانی از وزارت دفاع و آستان قدس رضوی برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این حکم قانونی می‌گوید که مالیات وصولی آستان قدس رضوی،‌ شرکت‌ها و موسسات وابسته به نیروهای مسلح به مقاوم سازی مدارس و نوسازی مدارس کشور موظف شوند.

بدری بر همین اساس اضافه کرد: عملکرد این حکم قانونی را در جلسه امروز کمیسیون بررسی کردیم که بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی،‌ متاسفانه مالیاتی از این محل، وصول و پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: نهایتا قرار بر این شد که با حضور سه نفر از اعضای کمیسیون عمران -که در کمیسیون تلفیق هم بودند- به همراه کارشناسانی از امور مالیاتی و آستان قدس رضوی و وزارت دفاع به صورت ریز، اسناد و مدارک و عملکرد مالی آستان قدس را بررسی کرده و رسیدگی نهایی شود که آیا واقعا عملکرد مالیاتی نداشتند یا وضعیت چطور بوده که این در حکم قانونی صفر آمده است؛ نهایتا هم اگر مشکلی بود در سال بودجه 99 اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور بعدی جلسه مزبور گفت: طرح اصلاح بند «ه» تبصره 1 قانون بودجه سال 98 کل کشور نیز بررسی شد که این حکم قانونی هم درباره 4 میلیون تن یا 6 هزار میلیارد تومان قیر رایگان توسط وزارت نفت و دولت توسط دستگاه‌های اجرایی عمرانی قرار داده می‌شود.

بدری بیان کرد: عملکرد وزارت نفت 2 هزار ملیارد تومان است که تاکنون به حساب خزانه واریز کرده و هیأت دولت هم تصویب کرده که 2 هزار میلیارد تومان در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد؛ از این مقدار هزار میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده و بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شده و تاکید شد هزار میلیارد تومان هم در کوتاه‌ترین زمان تخصیص داده شود اما مشکل اصلی ما این است که دولت 2 هزار میلیارد تومان را تصویب کرده و خبرهایی می‌رسد که دولت بیش از 2 هزار میلیارد تومان به لحاظ شرایط درآمدی خود تخفیف نخواهد داد.

وی در همین رابطه افزود: هدف ما در قانون بودجه این بود که 4 میلیون تن به صورت کامل در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده شود.

بدری ادامه داد: تفسیر و استفساریه‌ای هم در مجلس در گذشته داشتیم که اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است که مقرر شد نتیجه نظر شورای نگهبان ارائه شود و بعد بر اساس آن طرح کمیسیون عمران تصمیم بگیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر استفساریه مجلس به تایید شورای نگهبان رسید هدف ما هم تامین می‌شود و اگر استفساریه دچار مشکل شد، طبیعتا کمیسیون عمران در جلسه بعدی در خصوص این کار تصمیم خواهد گرفت.