محمدصادق کوشکی گفت: که اطرافیان آقای رئیسی قدری گروه‌ها و طیف‌هایی که در انتخابات باعث پیروزی آقای رئیسی شدند را فراموش کرده‌اند و این سؤال وجود دارد که چرا آقای رئیسی نشستی با نیروهای انقلابی یا اصلا در همین اندازه و با اهالی انقلابی رسانه‌ها نشستی نمی‌گذارد.

هدف از دیدارهای مکرر رئیسی با اصلاح‌طلبان چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: دیدار اخیر سید ابراهیم رئیسی با مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب که به نوعی دیدار مشابه پیش از انتخابات او با اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود. حالا پرسش اساسی این است که هدف رئیسی و البته اصلاح‌طلبان

محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «این موضوع برمی‌گردد به حلقه اطرافیان آقای رئیسی که تلقی‌شان از جذب حداکثری گاهی به میزانی می‌رود که حلقه دوستان را فراموش می‌کنند. اطرافیان آقای رئیسی تصور می‌کنند باید مخالفان را هم جذب کرد و دیدار مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب با رئیس‌جمهور هم در همین قالب تعریف می‌شود و به نظر من هم نفس این دیدارها ایرادی ندارد و آقای رئیسی، رئیس‌جمهور همه ملت است دولت می‌تواند با اصلاح‌طلبان هم صحبت کند تا آنها را قانع کند اگر همکاری نمی‌کنید، دستِ‌کم دولت را نزنید که کارها پیش برود. این حالت به معنای باج‌دادن دولت به اصلاح‌طلبان نباید باشد زیرا اگر دولت بخواهد به اصلاح‌طلبان باج بدهد تا علیه‌اش چیزی نگویند یا ننویسیند هم به ضرر خودش است و هم به ضرر جامعه و کشور».

او ادامه داد: «آنچه در مقطع کنونی مشاهده می‌شود این است که اطرافیان آقای رئیسی قدری گروه‌ها و طیف‌هایی که در انتخابات باعث پیروزی آقای رئیسی شدند را فراموش کرده‌اند و این سؤال وجود دارد که چرا آقای رئیسی نشستی با نیروهای انقلابی یا اصلا در همین اندازه و با اهالی انقلابی رسانه‌ها نشستی نمی‌گذارد؟»

او مطرح کرد: «تصور نمی‌کنم اصلاح‌طلبان طرح خاصی از حضور در نشست‌ با رئیس‌جمهور داشته باشند و این بیشتر برمی‌گردد به همان سیاست دولت مبنی بر جذب حداکثری نیروهای سیاسی».

این فعال سیاسی در پایان گفت: «ببینید برخی چهره‌های اصلاح‌طلب همواره حزب باد بوده‌اند و به نوعی اصلاح‌طلب نیستند بلکه منفعت‌طلب‌اند. حتی دیده‌ایم که برخی افراد هم در دوران آقای احمدی‌نژاد مسئولیت داشتند، هم دوره آقای روحانی و هم در دوره آقای رئیسی. اینها اصلاح‌طلبان حرفه‌ای نیستند و صرفا در پی منفعت خود هستند و هرجایی قدرت وجود داشته باشد، آنها را می‌بینید. اصلاح‌طلبان واقعی دلشان با دولت رئیسی صاف نمی‌شود و تلاش می‌کنند که دولت شکست بخورد».