مهر/ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی مذاکرات برجامی را ادامه خواهد داد اما اقتصاد کشور را مشروط و لنگ مذاکرات برجامی نمی‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ولی اسماعیلی در گفتگو با مهر، با اشاره به ادامه مذاکرات برجامی در وین از (۸ آذرماه) گفت: جمهوری اسلامی از میز مذاکرات قهر نمی‌کند و مذاکرات را ادامه خواهد داد اما برای این مذاکرات شرط و شروطی دارد.

وی ادامه داد: شرط و شروط مذاکرات را مجلس با قانون راهبردی مقابله با تحریم‌ها مشخص کرده و مقام معظم رهبری نیز خط‌قرمزهای این شرط و شروط را اعلام کردند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدید جمهوری‌خواهان مبنی بر خروج از برجام در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی آمریکا، تصریح کرد: شرط ایران برای ادامه مذاکرات این است که تحریم‌ها برداشته شود، جمهوری اسلامی لنگ مذاکره با آمریکا نیست و اگر ایالات متحده بخواهد از استراتژی مذاکره برای مذاکره جهت وقت‌کشی استفاده کند، جمهوری اسلامی برنمی‌تابد.

اسماعیلی گفت: در دولت جدید ارتباط با همسایگان در حال افزایش است، پیمان‌های اقتصادی و سیاسی با چین و روسیه در حال اجراست و زمینه مبادلات بانکی با کشورهای عضو شانگهای در حال فراهم شدن است بنابراین ایران لنگ مذاکرات برجامی نیست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با ترک کردن میز مذاکرات، بهانه‌ای به دست غرب و آمریکا نمی‌دهد، گفت: جمهوری اسلامی مذاکرات برجامی را ادامه خواهد داد اما اقتصاد کشور را مشروط و لنگ مذاکرات برجامی نمی‌کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه آمریکا به دنبال مختومه کردن پرونده برجام نیست، گفت: آمریکا به دنبال استفاده از منافع برجام است، هژمونی آمریکا در خاورمیانه شکست خورده بنابراین ایالات متحده نمی‌خواهد بیشتر از این ضرر کند اما با فشار رسانه‌ای تلاش دارند تا ایران را وادار کنند از خواسته‌هایش کوتاه بیاید.

اسماعیلی اظهار داشت: در صورت ادامه استقامت و پایداری ایران، آمریکا مجبور می‌شود با قبول شرایط جمهوری اسلامی پای میز مذاکرات بیاید.

وی با تأکید بر اینکه ایران وارد برجام ۲ و ۳ نخواهد شد، تصریح کرد: وزارت خارجه اجازه ندارد در موضوعات منطقه‌ای و موشکی با آمریکا و غرب مذاکره کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اروپایی نیز چند سال همراه با ایران و آمریکا پای میز مذاکرات نشستند و اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، از نظر عُرف دیپلماتیک شکست خورده‌اند بنابراین به نفع آنهاست که مذاکرات برجامی منتج به توافق شود.