برای انتخاب یک سرور به چه مواردی باید توجه نمود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خرید سرور آن چنان مسئله چالش برانگیزی محسوب نمی شود و شما در ابتدا باید با مفهوم اصلی سرور آشنا شوید تا با توجه به کاربرد، منابع سخت افزاری و سیستم عامل آن را بشناسید. به هر حال سرور به عنوان سرویس دهنده می تواند همیشه نسبت به درخواست های کاربران خود، بهترین پاسخ را ارائه دهد.  زمانی که تنها از یک شبکه به سرور دسترسی داشته باشید به آن سرور شبکه گفته می شود که معمولا بسیاری از کامپیوترها به همین شکل عمل می کنند.

ساختار سخت افزاری سرور ها کاملا قدرتمند است، به همین دلیل از آن ها به عنوان سرویس دهنده و یا میزبان استفاده می شود و این چنین است که از یک سرور و یا چند سایت میزبانی می‌کند. سرور در محلی به نام دیتاسنتر از آن نگهداری می شود که به واسطه آی پی کاملا اختصاصی به اینترنت متصل می گردد.

انواع سرور مجازی

زمانی که شما قصد خرید سرور را دارید، احتمالا نام سرور مجازی را بسیار شنیده اید؛ چرا که به این نوع سرور وی پی اس نیز گفته می شود که تنها بخش کوچکی از یک سرور اختصاصی به حساب می آید. با تقسیم شدن یک سرور می توان از هر کدام از قسمت ها به شکل خاصی استفاده نمود.

 به همین دلیل است که نسبت به سرور اختصاصی شما هزینه بسیار کمتری را برای خرید سرور می توانید در نظر بگیرید. معمولا برای وب سرویس های مختلف می توانید از وی پی اس استفاده کنید و این چنین به تقویت عملکرد سیستم ها کمک کنید و حتی اگر برای خدماتی که به اینترنت پرسرعت نیاز دارید، به دنبال ترافیک بالا می روید، می توان از وی پی اس به سادگی استفاده نمود. انواع گوناگون سرورهای مجازی مانند لینوکس، ویندوز، اختصاصی، اشتراکی و ابری هر کدام در دسته بندی انواع وی پی اس جای می گیرند.  

مزایای سرور pvs

زمانی که شما به خرید سرور می‌اندیشید بهتر است به این نکته نیز توجه داشته باشید که سرور vps یکی دیگر از سرور های خصوصی مجازی است که شما به صورت مدیریت شده و مدیریت نشده می ‌توانید از آن استفاده کنید. برای آن دسته از کسب و کارهایی که به هر دلیلی به بازدید و رسیدگی سنگینی در زمینه سایت و اینترنت نیاز دارند، می توانند از سرور وی پی اس مدیریت شده استفاده نمایند.

این مهم مزایا و کاربرد متفاوتی را به وجود آورد. استفاده از سرور خصوصی مجازی مدیریت نشده ، به راحتی کاربر اشاره دارد. به این دلیل که کاربر می تواند برنامه های مورد نظر خود را بر روی سرور نصب کند ، البته لازم به ذکر است که کمترین هزینه را پرداخت می نماید.

سرور مدیریت شده مجازی نسبت به مدیریت نشده آن امنیت بالاتری دارد و برای افراد تازه کار گزینه قابل قبولی به حساب می آید.  

نحوه ویرایش تنظیمات فایل هاست در ویندوز

چنانچه در زمان خرید سرور به دنبال خرید سرور باشید، بهتر است بدانید که این نوع سرور برای ویندوز چگونه می تواند عملیات ویرایش را انجام دهد؛ چرا که شما برای ویرایش فایل ها باید با تمرکز بالا وارد عمل شوید و بهتر است روش زیر را در نظر بگیرید:

جستجوی کلید windows و نوشتن کلمه Notepad بر روی نوار جستجو که با کلیک راست با گزینه  Run as administrator رو به رو می شوید و چنانچه به درون فایل Notepad مراجعه کنید، می توانید windows را انتخاب کرده و system32 را قبل از drivers  انتخاب و سپس etc و در آخر hosts را بزنید. بدین ترتیب فایل hosts در اختیار شما قرار می گیرد. در این مرحله می توانید تغییرات مورد نظر خود را انجام دهید. به هر حال ویرایش پنل در سرور به باعث می شود تا ساختار برخی از اطلاعات را به توان به درستی تغییر داد که به هیچ عنوان این موضوع کمی نیست.

ویژگی سرور مناسب

اگر به دنبال خرید سرور مناسب هستید، باید به ویژگی های متفاوتی توجه کنید. هر محصولی ویژگی های خاصی را به خود اختصاص می ‌دهد که پشتیبانی و مقیاس ‌پذیری از جمله نکات مهم و اولیه برای خرید یک سرور مناسب است، شما اگر از سروری استفاده کنید که بتوانید بعد ها از قابلیت ارتقاء آن استفاده کنید، صددرصد این سرور قابلیت مقیاس پذیر را به بهترین شکل ممکن برای شما فراهم می کند.

پشتیبانی بعد از خرید سرور خود موضوع مهمی است که نمی ‌توان آن را نادیده گرفت؛ چرا که به هر حال در برخی شرایط شما تنها به واسطه پشتیبانی سایت مورد نظر می توانید مشکلات مربوط به سرور را سریعا حل کنید، به هر حال هر نوع سروری با تهدیدات و آسیب‌های خاصی روبرو است که اگر امنیت سرور شما تأمین شده باشد، صددرصد شما می توانید به راحتی در اکثر مواقع داده مورد نیاز خود را بازیابی نمایید. 

چگونه سرور مناسب تهیه کنیم؟

خرید سرور را شما می توانید با انواع سرور های مجازی و اختصاصی تجربه کنید. اما اگر به دنبال خرید مقرون به صرفه تری هستید، صددرصد سرورهای وی پی اس گزینه اقتصادی تری به حساب می آیند و به هر حال شرایط متفاوتی برای میزبانی وجود دارد که نباید از این شرایط غافل شد. چنان چه به کیفیت سرور و نحوه میزبانی آن توجه کنید صددرصد بعد از خرید از انتخاب خود پشیمان نمی شوید که البته امروزه اکثر افراد به دنبال کیفیت محصول و سپس قیمت آن هستند.  صد در صد کیفیت می تواند تضمین کننده خرید شما در طولانی به شمار آید. اگر قادر باشید با هزینه مقرون به صرفه، با کیفیت ترین خدمات را در اختیار بگیرید منفعت بالایی را می توانید تجربه کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی حتی استفاده از اینترنت به شرایط خاصی نیاز دارد که خرید یک سرور مناسب یکی از این شرایط محسوب می‌ شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله شما را با خرید سرور با شرایط متفاوت و انواع سرور آشنا کردیم. به هر حال برای خرید شما باید بدانید که چگونه و به چه نحوی به کجا باید مراجعه کنید، که صددرصد مراجعه به یک مجموعه اینترنتی معتبر صددرصد می تواند باع گردد که شما با کمترین هزینه بهترین بازدهی را در نظر بگیرید.