عباس امیری‌فر گفت: اکنون سرمایه اجتماعی همه جریان‌های سیاسی کاهش یافته است و این موضوع فقط به اصلاح‌طلبان مربوط نمی‌شود.

اصلاح‌طلبان اول برادری خود را ثابت کنند بعد سخن از انتخابات بگویند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وضعیت اصلاح‌طلبان چندان مساعد نیست؛ چه در حوزه سرمایه اجتماعی و چه در زمینه وحدت تشکیلاتی. حالا اما آنها می‌خواهند برای انتخابات مجلس دوازدهم به وحدت برسند.

عباس امیری‌فر، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «برخی اصلاح‌طلبان از سال 88 راه خود را از جریان انقلاب اسلامی جدا کردند و عملا به اردوگاه اپوزیسین پیوستند. آنها اول باید تکلیف خود را روشن کنند که می‌خواهند با نظام همکاری کنند یا نه؟ اول برادری خود را ثابت کنند و بگویند که نظام و رهبری را قبول داریم و بعد انتظار تأیید صلاحیت داشته باشند و سخن از انتخابات بزنند. اگر در این مسیر حرکت کنند حتما می‌توانند مسئولیت برعهده بگیرند؛ در غیر این صورت چه انتظاری است که افرادی که با اصل نظام مشکل دارند بتوانند بیایند و مسئولیت‌ها را عهده‌دار شوند؟»

این فعال سیاسی درخصوص تفاوت‌ها میان طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبی اظهار کرد: «به هر حال در هر جناحی نیروهای تندرو و میانه‌رو وجود دارند. برخی اصلاح‌طلبان که اصلا به خارج از کشور رفتند و رسما اپوزیسیون شدند؛ برخی هم در داخل مانده‌اند اما همان‌ حرف‌های خارج‌نشین‌ها را می‌زنند اما نباید نادیده گرفت که برخی نیز گرچه اصلاح‌طلب‌اند اما در خط نظام و رهبری حرکت می‌کنند و به جمهوری اسلامی باور دارند».

او ادامه داد: «افرادی مانند آقای مجید انصاری، محمد صدر و دیگر کسانی که رهبر انقلاب آنها در مجمع تشخیص منصوب کرده‌اند، شخصیت‌هایی هستند که در دایره نیروهای معتقد به نظام تعریف می‌شوند و دیدیم که مثلا آقای انصاری در انتخابات مجلس یازدهم تأییدصلاحیت هم شد».

او در درباره سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان هم تصریح: «اکنون سرمایه اجتماعی همه جریان‌های سیاسی کاهش یافته است و این موضوع فقط به اصلاح‌طلبان مربوط نمی‌شود زیرا مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها بر مردم فشار آورده است و مردم نسبت به امر سیاست‌ورزی ناامید شده‌اند».

امیری‌فر در پایان گفت: «واقعا مردم مشکل دارند و ما هم در همین کوچه و خیابان‌ها و مساجد که به مردم حرف می‌زنیم، مشاهده می‌کنیم که مردم گلایه‌های مهمی دارند. به نظر من تبعیض، حقوق‌های نجومی و فامیل‌بازی‌ها مردم را از سیاست‌ دلسرد کرده است و این موضوع لزوما به یک جناح سیاسی ربطی ندارد».