اهداف رژیم صهیونیستی از تهدیدات علیه برنامه هسته‌ای ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: همزمان با دورهای جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، اخیراً تهدیدات رژیم علیه برنامه هسته‌ای ایران افزایش یافته است. در آخرین مورد دیروز وزیر خارجه این رژیم اظهار داشت که اسرائیل توانایی و آمادگی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را دارد و ممکن است بدون هماهنگی با آمریکا مبادرت به چنین اقدامی کند.

 این تهدیدات صرف‌نظر از ناتوانی رژیم در اجرای آن‌ها و همچنین ناکارامدی در ایجاد نتایج مطلوب برای این رژیم، در حالی بیان می‌شود که مقامات و کارشناسان سیاسی و نظامی این رژیم اذعان کرده‌اند که سیاست نتانیاهو در تشویق آمریکا به خروج از برجام و سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران شکست خورده و بر مزایای احیای توافق هسته‌ای تاکید کرده‌اند.

 بنابراین با توجه به این که توافق هسته‌ای مطلوب رژیم صهیونیستی است چند هدف می‌توان برای این تهدیدات  مقامات رژیم قائل شد. نخست، ایفای نقش پلیس بد و نشان دادن این که اگر ایران نخواهد به تعهدات خود  مطابق برجام بازگردد با تهدیدات اسرائیل مواجه خواهد  شد.

 هدف دوم این رژیم را باید تلاشی نومیدانه برای فشار بر آمریکا و طرف‌های مذاکره با ایران برای طلب امتیازات جدید از ایران در زمینه‌هایی مانند زمان پایان محدودیت‌های هسته‌ای و موضوعات منطقه‌ای و موشکی دانست.

 هدف دیگر این رژیم کسب امتیازات و تضمین‌هایی از آمریکا در زمینه تعهد این کشور به دفاع از امنیت اسرائیل در زمانی است که ایالات متحده در جهت کاهش حضور خود در منطقه و تمرکز بیشتر در شرق آسیا حرکت کرده است. امتیازات احتمالی از اروپا را نیز باید مدنظر داشت.

 یک هدف مهم دیگر مقامات رژیم صهیونیستی مصرف داخلی این نوع تهدیدات و به طور مشخص حفظ انسجام کابینه نامتجانس و شکننده در سایه یک تهدید بیرونی به نام برنامه هسته‌ای ایران از طریق اضطراری نمایش دادن وضعیت کنونی برای مقابله با این تهدید است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.