روزنامه فرانسوی اکیپ در اقدامی دور از انتظار به شدت به فوتبال ایتالیا حمله کرده است.

گزارش: ایتالیا فرزند لوس لیگ قهرمانان اروپا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان شب گذشته با دو بازی پیگیری شد که یکی از آنها دیدار یوونتوس برابر ویارئال بود. 

چند ساعت پیش از آن که شاگردان مکس آلگری در خانه ویارئال به مصاف این تیم رفته و برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی تلاش کنند، روزنامه اکیپ مقاله‌ای را منتشر کرد که با تمام توان به تحقیر فوتبال ایتالیا پرداخته بود. 

در بخشی از این مطلب منتشر شده در اکیپ آمده:« ایتالیا فرزند لوس لیگ قهرمانان است که شایستگی حضور در این رقابت‌ها را ندارد. باشگاه‌های ایتالیایی علیرغم کسب چهار سهمیه در مرحله گروهی، در صعود از مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان مشکل دارند.»

این اولین باری نیست که یکی از روزنامه‌های فرانسه به صورت جدی به فوتبال ایتالیا حمله می‌کند و این اتفاق نشانگر رقابت قدیمی و ریشه‌ای بین این دو کشور است.»

در بخش دیگری از این مقاله آمده:« سری A در سال 2016 تغییراتی جدی را در تلاش برای کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان در نظر گرفت که از فصل 19-2018 اجرایی شد و همچنان هم ادامه دارد. با این حال این تغییر هم باعث نشد که باشگاه‌های ایتالیایی استانداردهایشان را بهبود ببخشند.»

این مقاله در واقع به نتایجی که در سال‌های اخیر از سوی تیم‌های ایتالیایی در اروپا به دست آمده اشاره داشته و آمار منفی‌ای که باشگاه‌های مختلف در این رقابت‌ها به ثبت رسانده‌اند زیر سوال برده است. 

به نظر می‌رسد که میلیون‌ها یورو هزینه صورت گرفته از سوی پی اس جی که هرگز موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان نشده در فرانسه به دست فراموشی سپرده شده است. 

آنها در قسمت دیگری از این مطلب نوشته‌اند:« اینتر با شکست 0-2 برابر لیورپول در هفته گذشته لیگ قهرمانان شانس خود برای صعود را از دست داد و از سال 2018 تا به حال تنها دو تیم ایتالیایی حاضر در مرحله یک هشتم موفق به کسب پیروزی شده‌اند: یوونتوس برابر اتلتیکو مادرید در سال 2019 و آتالانتا برابر والنسیا در سال 2020.»

این آمار مطمئنا باعث خشنودی ایتالیایی‌ها نیست که عملکردی ضعیف‌تر از اسپانیا، آلمان، فرانسه، انگلیس، پرتغال و هلند از نظر آماری داشته‌اند اما نباید فراموش کرد که باشگاه‌هایی چون پی اس جی و منچسترسیتی میلیون‌ها یورو در بازار نقل و انتقالات هزینه کرده‌اند اما تا به حال موفق به بالا بردن جام قهرمانی لیگ قهرمانان نشده‌اند. 

دو دلیل محکمی که باعث می‌شود یوونتوس و اینتر به صورت جدی برای پیروزی در دیدارهای برگشت تلاش کنند این است که نباید اجازه دهند باشگاه‌هایی که تا به حال تجربه قهرمانی در لیگ قهرمانان را نداشته‌اند بخواهند به آنها درس دهند.