مهدی ترابی کلیدی‌ترین بازیکنی است که در تابستان پیش رو قراردادش با پرسپولیس به اتمام خواهد رسید.

خطر  دبل شدن درویش توسط مهدی ترابی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر در حالی به هفته‌های پایانی خود نزدیک شده که پرسپولیس به عنوان مدعی اصلی قهرمانی در تلاش است تا جای استقلال را در صدر جدول بگیرد و برای ششمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شود. اما چند ماه بعد و با پایان لیگ بیست و یکم، رقابت تیم‌ها به شکلی دیگر و در بازار نقل و انتقالات انجام خواهد شد و در این بین عملیات ویژه پرسپولیس برای تمدید قرارداد گروهی از بازیکنان این تیم خواهد بود که در پایان فصل تعهدی به این باشگاه نخواهند داشت.

در پایان لیگ برتر قرارداد 10 بازیکن پرسپولیس به اتمام خواهد رسید: سیدجلال حسینی، سعید آقایی، میلاد سرلک، عیسی آل‌کثیر، علی شجاعی، رضا اسدی، محمد شریفی، مهدی مهدی‌خانی، احسان پهلوان و مهدی ترابی. اگرچه همه این بازیکنان کمابیش در موفقیت‌های پرسپولیس تاثیرگذار بوده‌اند اما به دلایل مختلف، تمدید با مهدی ترابی از اهمیت بیشتری برای سرخپوشان برخوردار است.

ترابی با ثبت 7 پاس گل در فصل جاری، گلسازترین بازیکن در بین تیمهای مدعی بوده و همچنین در تلاش برای رسیدن به عنوان آقای پاس گلی. او همچنین بیشترین تعداد پاس کلیدی، شوت و سانتر را در بین بازیکنان پرسپولیس ثبت کرده و علاوه بر این در بین 5 بازیکن برتر این تیم از نظر تعداد دقایق بازی است.

هافبک شماره 9 سرخپوشان که توانایی بازی در خط میانی و حمله را دارد، در سه سال اخیر بیشترین اثرگذاری روی گل‌های پرسپولیس را نیز با احتساب مسابقات آسیایی داشته و در مجموع شاید بتوان او را بهترین بازیکن پرسپولیس در سالهای اخیر خواند که پس از یک رفت و برگشت نه چندان موفق به لیگ ستارگان قطر، حالا بیش از گذشته به تمدید قرارداد با پرسپولیس تمایل دارد.

درویش سه سال پیش اجازه جدایی ترابی از سایپا به مقصد پرسپولیس را صادر کرد اما حالا ماموریت او تمدید قرارداد و حفظ این بازیکن است.

مهدی ترابی که در نیم فصل دوم لیگ هجدهم و لیگ نوزدهم در ترکیب پرسپولیس بود، پس از قهرمانی لیگ برتر، اردوی قرمزها را به مقصد العربی قطر ترک کرد اما در این کشور حاشیه خلیج فارس هرگز به موفقیت‌هایی که مدنظرش بود و طرفداران فوتبال انتظار داشتند نرسید تا خیلی زود به پرسپولیس ملحق شود؛ با قرارداد یک و نیم ساله.

حالا از این قرارداد تنها پنج ماه دیگر باقی مانده و پرسپولیس در شرایطی پای به تابستان می‌گذارد که هنوز میزان دریافتی بازیکنان به 50 درصد هم نرسیده تا به این ترتیب از نظر مالی، هیچ انگیزه خاصی برای این 9 بازیکن و به خصوص مهدی ترابی که احتمالا مشتریان خارجی را متوجه خود خواهد دید، وجود نداشته باشد. پرسپولیس که پیش‌تر به دلیل عدم انعطاف مالی نتوانست ستارگانی چون علی علیپور و احمد نوراللهی را حفظ کند، حالا احتمال دارد یک ستاره دیگر را هم از دست بدهد.

مسئله‌ای که کار پرسپولیس را دشوار کرده این است که حالا علاوه بر تیمهای لیگ ستارگان قطر که شاید مشتری ترابی باشند، مارکت لیگ امارات هم برای بازیکنان ایرانی باز شده که با ارقام وسوسه‌کننده احتمالا به سراغ ستاره‌های شاخص لیگ برتر ایران خواهند آمد و در چنین شرایطی هرچه که زمان بگذرد، عملیات تمدید قرارداد دشوارتر خواهد شد.

نکته مهم اینکه ترابی از همین حالا اعلام کرده که مایل به تمدید قرارداد است اما باشگاه باید پیشنهاد خود را ارائه کند و با تلاش بیشتر و جلب نظر این ستاره فوتبال ایران، او را در پرسپولیس نگه دارد. نکته مهم این است که در تمام این سالها، ترابی بخش سنگینی از بار هجومی تیم را به دوش کشیده و در دوره افت او یا غیبتش در ترکیب تیم، اثر این بازیکن بیشتر به چشم می‌آید.

باتوجه به اینکه پرسپولیس باوجود هزینه قابل توجه، نتوانست جای یک ستاره خود (نوراللهی) را پر کند، شاید این نظریه که سایر بازیکنان بتوانند نقش ترابی را ایفا کنند، چندان منطقی نباشد و رضا درویش از همین حالا باید پروژه امضای قرارداد جدید با این بازیکن را روی میز بگذارد تا کار به روزها و ساعت‌های نهایی و شکست احتمالی نرسد. از طرفی البته شاید مدیرعامل پرسپولیس در انتظار وصول 350 میلیارد از طریق عرضه ده درصدی سهام باشگاه در سازمان بورس است تا با منابع مالی مشخص پای به این ماجرا بگذارد.