بیست فریم عکس ابوالفضل امان‌الله از یک اعتراض طولانی که از چشم دوربین‌های تلویزیون جا ماند.

خشم و هیاهو در بیست فریم تماشایی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که دو بازیکن اصلی از خط دفاعی تیم فرهاد مجیدی به سربازی فراخوانده شده اند، تیم او توانسته است در سه دیدار سخت و دشوار، 7 امتیاز کسب کند. 

دشواری سه امتیاز آخر اما بیش از همه فصل بود. مسابقه‌ای زیبا با تیم خوب گل‌‌گهر که گره خورده و بعید به‌نظر می‌رسید با موفقیت هریک از طرفین به اتمام برسد. اما در لحظاتی که عقربه های ساعت به سمت عدد 90 پیش می‌رفت سعید مهری از پشت محوطه جریمه تصمیم گرفت تا بخت خود را برای گلزنی با یک شوت از راه دور امتحان کند.

یار تعویضی مجیدی که بین دو نیمه جانشین دانشگر شده بود، با یک ضربه روی پا دروازه گل گهر را نشانه گرفت که توپ او در میانه راه به علیرضا علیزاده  برخورد کرد و تغییر مسیر داد. همین برخورد کافی بود تا تمامی بازیکنان استقلال به نشانه خطای پنالتی دست به هوا برده و داور مسابقه را به سمت یک تصمیم دشوار ببرند.

بیژن حیدری که در وهله اول اعتقادی به خطای پنالتی نداشت، در محاصره بازیکنان استقلال قرار گرفته بود و برای تصمیم گیری در این خصوص، به سمت کمک داور دوم یعنی آرمان اسعدی رفت و با نظر او سرنوشت بازی را عوض کرد.اما صحنه فوق العاده‌ای که از چشم دوربین های تلویزیونی دور ماند ولی توسط دوربین ابوالفضل امان الله شکار شد، لحظه ای است که فرهاد مجیدی به شدت نسبت به تصمیم حیدری معترض شده و وارد زمین شده است.

عکسها کاملا روشن اند. مجیدی در ابتدا نگران تصمیم داور است و وقتی تعلل او را می‌بیند ابتدا کنار خط بالا و پایین می‌پرد و بعد وارد زمین مسابقه شده و درحالیکه مشغول اعتراض است با کفش های مشکی و واکس زده اش روی چمن سبز ورزشگاه آزادی لیز خورده و تعادلش را از دست می‌دهد. 

نکته اینجاست که امان‌الله زاویه مناسبی را برای به تصویرکشیدن این لحظه عجیب انتخاب کرده اما ناگهان کمک داور دوم بین او و سوژه قرار گرفته و صحنه زمین خوردن فرهاد پشت تن او استتار می‌شود.با این حال مجیدی که ابرو درهم کشیده لحظه‌ای از اعتراض دست برنمی‌دارد و با دست راست با مخاطب قراردادن بیژن حیدری حق تیمش را طلب می‌کند. اتفاقی که در نهایت به سود اوست اما یک کارت زرد و اخراج از کنار  خط را برایش به ارمغان می‌آورد. 

اخراجی که البته مقابل دستاورد سه امتیازی او مقابل امیرقلعه‌نویی تقریبا هیچ اهمیتی ندارد!

(عکس ها: ابوالفضل امان الله)