با وجود رقابت داغ در بالای جدول لیگ‌های برتر و دسته یک، سند قعر جدول هر دو لیگ به نام دو تیم بحران‌زده ثبت شده است.

رقابت نزدیک ماشین و خودرو برای عنوان "بدترینِ سال"
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، با نزدیک‌تر شدن به هفته‌های پایانی، رقابت در لیگ برتر و لیگ دسته یک به اوج خود رسیده است. سپاهان از استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی جا مانده اما هنوز روی کاغذ شانس دارد و باید برای حفظ رتبه فعلی اش هم با چند تیم دیگر رقابت کند. در لیگ دسته یک ملوان و مس شانس های اصلی صعود هستند ولی چند تیم دیگر هنوز امیدوار به صعود و گرفتن جای آنها هستند.

در پایین دو جدول هم رقابت نزدیک و نفس گیر است اما دو تیم، تقریبا بار خود را برای سقوط به دسته پایین تر بسته اند و کم کم با اما و اگر هم نمی توان در مورد احتمال ماندن شان صحبت کرد. شهرخودرو در لیگ برتر و ماشین سازی در دسته یک، برای کسب عنوان بدترین تیم سال در فاصله کمتر از دو هفته مانده به سال جدید، رقابت نزدیکی دارند.

هر دو تیم، فصل را با مشکلات مدیریتی و مالی شروع کردند؛ مشکلاتی که کماکان ادامه دارد و حاصل آن کسب حداقل امتیاز ممکن است. شهرخودرو در لیگ برتر طی 21 بازی تنها 9 امتیاز کسب کرده و از 63 امتیازی که می توانسته کسب کند، هنوز موفق به دو رقمی کردن شمار امتیازاتش نشده است. در لیگ یک هم ماشین سازی چنین شرایطی دارد؛ نماینده تبریز در 20 بازی تنها صاحب 6 امتیاز شده است. این تیم هنوز بردی کسب نکرده و از این حیث شرایط بدتری نسبت به شهرخودرو دارد که یک بار طعم برد را چشیده است.

هر دو تیم 14 شکست در طول فصل متحمل شده اند و تیم های بالاتر از آنها هم با اندکی تفاوت، فانوس به دست، در پی فرار از سقوط هستند؛ نفت مسجد سلیمان با 13 امتیاز تیم ماقبل آخر لیگ برتر است و نسبت به شاهین شهرداری، تیم دوم از آخر لیگ یک (10 امتیاز) امید بیشتری برای رسیدن به رتبه های بالاتر دارد. نکته تاسف برانگیز در مورد 4 تیم قعرنشین فعلی دو لیگ یاد شده، این است که هر چهار تیم جزو تیم های پرسابقه و محبوب شهرستانی فوتبال کشور به حساب می آیند که اینک حال و روز خوبی ندارند.