سعید صادقی علی رغم از دست دادن پنالتی حساس مقابل استقلال تاثیرگذارترین بازیکن لیگ در فاز هجومی در فصل جاری لیگ برتر است.

تاثیرگذارترین بازیکن لیگ ایران کیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در جمع 5 بازیکن تاثیرگذار لیگ، دو بازیکن از مس رفسنجان حضور دارند و تیم های استقلال، گل گهر و پرسپولیس هر کدام یک سهمیه دارند. در شش هفته اخیر (نیم فصل دوم) اما لیست بازیکنان تاثیرگذار سه بازیکن جدید دارد.

نیم فصل دوم؛ صادقی ستاره می‌شود

سعید صادقی ستاره اول لیگ بر اساس مجموع گل و پاس گل است.  صادقی که در نیم فصل اول در مجموع 15 بازی با 4 گل و 4 پاس موثرترین بازیکن قلعه نویی در فاز هجومی بود در 6 بازی اخیر روی 7 گل تیمش تاثیر مستقیم گذاشته و بر اساس نمرات سایت تحلیلی-آماری یازده با متوسط نمره 7.96 بهترین بازیکن لیگ در نیم‌فصل دوم بوده است. صادقی که به عنوان وینگر چپ و راست برای گل‌گهر بازی می کند فقط یک گل از روی ضربه پنالتی زده و یک بار هم مقابل استقلال پنالتی را از دست داده است. عملکرد صادقی وقتی بیشتر به چشم می‌آید که نگاهی به جدول گلزنان برتر لیگ ایران بیندازیم؛ منشا، یامگا و پریرا سه صدرنشین جدول گلزنان بدون احتساب ضربات پنالتی به ترتیب 4، 5 و 4 گل زده‌اند و فقط مغانلو و عبدی (7 گل) بیشتر از صادقی گل در جریان بازی داشته‌اند.

محسن آذرباد؛ ستاره‌ای که دیر ظهور کرد

آذرباد ستاره اول مس رفسنجان در فصل جاری است. او در 32 سالگی توانسته با 8 پاس گل در کنار صادقی بهترین پاسور لیگ است. آذرباد در 6 بازی اخیر به رکورد تاثیرگذاریش در نیم فصل اول رسیده است. ستاره پا به سن گذاشته مس در 15 بازی اول فصل جاری 1 گل و 4 پاس گل ثبت کرده و در 6 بازی نیم فصل دوم همین آمار را تکرار کرده که نشان می‌دهد او در تیم ربیعی به اوج خود رسیده و نقش اول را در طراحی حملات یکی از بهترین خطوط هجومی لیگ دارد. آذرباد در مجموع لیگ تا پایان هفته بیست و یکم متوسط نمره 7.24 را در سایت یازده به دست آورده در شش هفته اخیر اما با متوسط نمره 7.73 پس از صادقی دومین بازیکن برتر لیگ بوده است.

طالب ریکانی؛ کاپیتان افسانه‌ای آبادان

ریکانی در سالهای اخیر تبدیل به شمایل فوتبال آبادان شده و اگر اخراج او در دقایق پایانی مقابل گل گهر در بازی هفته گذشته نبود هم متوسط نمره بالاتری داشت و هم شانس درخشش در بازی با پرسپولیس را از دست نمی داد. صنعت نفت در 5 بازی قبل از رویارویی با پرسپولیس، 4 گل زد و مقابل فجرسپاسی تن به تساوی بدون گل داد و تمام گل‌های تیم آبادانی توسط کاپیتانشان طالب ریکانی وارد دروازه ذوب‌آهن، تراکتور، نساجی و گل‌گهر شد تا آمار تاثیرگذاری بر 100 درصد گل‌های تیمش در 5 هفته متوالی را ثبت کند. ریکانی علی‌رغم تاثیر منفی کارت قرمز بر نمره، توانسته متوسط نمره 7.22 را در 5 بازی اخیری که در میدان حضور داشته ثبت کند.

مهدی عبدی؛ بهترین گلزن پرسپولیس

مهاجم جوان پرسپولیس در حالی با 7 گل زده بهترین گلزن تیم گل‌محمدی است که اگر جدول گلزنان را بدون احتساب ضربات پنالتی بررسی کنیم به صدر جدول گلزنان در جریان آزاد بازی خواهد رسید. عبدی که در نیم فصل اول در 15 بازی فقط 4 بار موفق به گلزنی شده بود حالا در شش بازی اخیر توانسته 3 گل بزند و یک پاس گل هم به آمارش اضافه کرده است تا در لیست تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ در فاز هجومی در شش هفته اخیر قرار بگیرد. نکته جالب در مورد عبدی

شهریار مغانلو؛ برگشت به روزهای اوج

مغانلو که در نیم‌فصل اول مورد انتقادات زیادی قرار گرفت حالا در 6 بازی اخیر تاثیرگذارترین بازیکن سپاهان بوده است. مهاجم قدرتمند سپاهان در نیم‌فصل اول فقط در دو بازی مقابل نساجی (2) و پدیده (1) گلزنی کرده بود در نیم فصل دوم اما در پنج بازی که در ترکیب اصلی تیم نویدکیا قرار گرفته در سه بازی مقابل مس (1)، نفت مسجدسلیمان (1) و فجر سپاسی (2) گل زده و متوسط نمره 6.88 را به دست آورده و امیدوار است در 9 بازی آینده جایگاه بهتری در جدول گلزنان لیگ به دست بیاورد.

مدعیان آقای گلی؛ کم فروغ در نیم فصل دوم

سه ستاره خارجی لیگ برتر منشا، یامگا و پریرا که به ترتیب با 11، 10 و 8 گل در صدر جدول گلزنان هستند عمده گل‌هایشان را از روی نقطه پنالتی زده‌اند. منشا در 6 بازی اخیر 3 گل زده(یک پنالتی)، یامگا در این مدت یک گل در جریان بازی زده، یک گل از روی نقطه پنالتی و یک گل هم روی ریباند پنالتی که خودش زده بود. پریرا هم در نیم فصل دوم فقط یک بار مقابل ذوب‌آهن موفق به گلزنی شده و یک بار هم مقابل مس رفسنجان پنالتی را از دست داده است.