رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در مورد سفر به تبریز و بازدید از باشگاه تراکتور و رسیدگی به مشکلات این تیم صحبت کرد.

فروردین: بازی‌های لیگ  به زودی با حضور تماشاگران انجام می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" محمد مهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی که به‌تازگی سفری به تبریز برای بررسی وضعیت ورزش این شهر داشت پس از پایان سفر به خبرنگار ایلنا گفت: مهم‌ترین موضوع سفر ارزیابی شرایط حاکم بر ورزش تبریز بود که وزیر ورزش را مجاب به حل مشکلات ورزشی استان کنیم و مهم‌ترین موضوعی که امروز شاهد آن بودیم؛ تعامل بسیج با ورزش آذربایجان بود؛ در اختتامیه دومین جشنواره جام پرچم مشارکت بسیار خوبی را شاهد بودیم که در 14 رشته بیش از 8 هزار ورزشکار شرکت بودند و از بیش از هزار شرکت کننده در این جشنواره تجلیل به‌عمل آمد.

وی ادامه داد: تبریز در رویدادهای ورزشی همواره پیشگام بوده و در کشور به عنوان یک پایگاه و پایلوت در حوزه ورزش شناخته می‌شود و به جرات می‌توان گفت که تبریز سرشار از پتانسیل و استعدادهای  است  که میتوانند در کشور افتخار آفرینی کنند. رقابت‌هایی همچون جام پرچم در کشور و به خصوص تبریز، استعدادهای ورزشی را شناسایی کرده و با پرورش و هدایت درست اینگونه استعدادها در عرصه ورزش می‌تواند، در نهایت برای کشور در تمامی عرصه های ورزشی افتخار آفرینی کند.

فروردین با بیان اینکه از از عوامل برگزاری این مراسم و مسابقات تقدیر و تشکر می‌کنم  افزود: از مجمع نمایندگان استان اذربایجان شرقی نیز  تشکر می‌کنم که نمایندگان استان آذربایجان در مجلس در همه امورات تاثیرگذار بوده و صاحب نظر هستند و برای بودجه کل کشور طرح‌های خوبی ارائه کردند.

وی درباره بازدید از باشگاه تراکتور و دیدار با مالک این باشگاه اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در تمرین تراکتور حضور یافتم. این نوید را به هواداران پرشور تراکتور می‌دهم که بازی‌ها در آینده نزدیک با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. امیدوارم هواداران پرشور تراکتور با حمایت از تیم محبوبشان، زمینه ارتقای جایگاه تراکتور را فراهم کنند و همچنین فصل بعد نیز خواسته هواداران که قهرمانی در لیگ برتر است، محقق شود.

رئیس فراکسیون ورزش در ادامه گفت: باتوجه به علاقه‌ وافر به ورزش، امروز در تبریز حضور یافته‌ام و به هواداران و مجموعه تراکتور اعلام می‌کنم که علاوه بر نمایندگان آذربایجان، ما نیز در فراکسیون مجلس پیگیر رفع مشکلات این تیم هستیم. امیدوارم تراکتور بزودی از شرایط بحرانی خارج شده و به جایگاه واقعی‌اش برگردد.

فروردین در خصوص بحث واگذاری باشگاه تراکتور با تأکید بر اینکه هواداران بزرگترین سرمایه این باشگاه هستند، ادامه داد: هواداران مالکان واقعی باشگاه هستند و مالک کنونی نیز به احترام هواداران در مجموعه حضور یافته است و معتقدم آذربایجان‌شرقی برای حمایت از این تیم آمادگی دارد. مردم آذربایجان عرق خاصی به تیم تراکتور دارند. من با اینکه در تبریز حضور ندارم اما دورادور خاطرخواه این تیم هستم. امیدوارم که روز به روز شاهد موفقیت‌های تراکتور باشیم.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس درباره جلسه برگزار شده در مجلس پیرامون مشکلات تراکتور نیز بیان داشت: من از نزدیک شاهد تلاش نمایندگان آذربایجان‌شرقی برای حمایت از تراکتور هستم. بحث واگذاری باشگاه به یک مجموعه دیگر نیست، بلکه پیگیری‌ها برای رفع دغدغه‌های مالی باشگاه با حمایت مجموعه‌هایی است که از منابع آذربایجان استفاده می‌کنند.

وی افزود: ما نباید فراموش کنیم که تبریز یک تیم بازیکن ساز دیگر بنام ماشین سازی هم دارد که حالش خوب نیست و این دو تیم زمانی بهترین بازیکنان را تقدیم فوتبال ایران کردند و نجات تراکتور از بحران همان نجات ماشین سازی از بحران است چراکه این دوتیم مکمل یکدیگر هستند و  امیدواریم مشکلات این دو باشگا قدیمی تبریز حل و فصل شود. امروزه باید در فوتبال باید از آکادمی به فکر بازیکن پروری بود و اگر در این راستا تیم‎‌های تبریزی نیز حرکت کنند قطعا آینده فوتبال تبریز بسیار درخشان خواهد بود.

فروردین در ادامه با اشاره به اینکه نگاه آیت الله آل هاشم به ورزش بسیار مثبت بوده است گفت: ایشان نسبت به ورزش استان دغدغه دارند و توصیه کردند که در مجلس بتوانیم با حمایت های قانونی در گسترش ورزش در کشور قدم برداریم.

وی در مورد دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: نگاه فرصت‌محور استاندار آذربایجان ‌شرقی به ورزش تحسین برانگیز بود، و نگاه ما و همه مسئولان کشور به این تیم پرهوادار، مثبت و ورزشی است و امیدواریم روند هوشمندانه و آینده‌نگرانه پیگیری‌های شما و نمایندگان محترم استان منجر به حصول نتیجه مطلوب و مورد رضایت هواداران پرشور شود. فراموش نکنیم که هزینه کرد در ورزش سرمایه گذاری است و میتواند پول ساز باشد و اگر نگاه اقتصادی به ورزش داشته باشیم میتواند به عنوان منبع درآمدی نیز محسوب شود.  امیدوارم بزودی شاهد رشد و احیای جایگاه قدیمی  ورزش استان آذربایجان شرقی شویم.