احتیاط در بازی‌های دربی امری ناخواسته است چون بازی حساسیت زیادی دارد و هر دو تیم می‌خواهند نبازند اما شرایط جدول طوری است که تیم ما احتیاج زیادی به برد دارد.

گل محمدی: قرار نیست بی‌محابا و بی احتیاط حمله کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس فردا در حالی وارد دربی ۹۸ می‌شود که با توجه به اختلاف شش امتیازی بین این تیم و استقلال در صدر جدول، سه امتیاز این دیدار اهمیت زیادی برای سرخپوشان در مسیر قهرمانی دارد. یحیی گل‌محمدی امروز در نشست خبری پیش از دیدار حاضر شد و در خصوص حساسیت این دیدار و همچنین وضعیت مالی بازیکنان و شرایط عیسی آل‌کثیر توضیح داد.

* در روزهای پایانی سال به فکر یکدیگر باشیم

سرمربی در ابتدای صحبت هایش گفت: قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم جا دارد اینجا از تمام هموطنان عزیز بخواهم که در روزهای آخر سال به فکر دیگران باشند. شرایط اقتصادی واقعا برای خیلی ها سخت است، باید سعی کنیم شرایط زندگی را برای یکدیگر راحت تر و بهتر کنیم. امیدوارم کارهای خیر را در این روزها از یاد نبریم. انشاالله در نهایت شرایطی برای مردم عزیز کشورمان پیش بیاید که هیچوقت در سختی نباشند و همه در رفاه و آرامش کامل باشند.

* هر تیمی تمرکز بهتری داشته باشد موفق است

گل‌محمدی سپس در خصوص بازی فردا عنوان کرد: بازی دربی است و نمی‌توانیم بگوییم حساسیتی ندارد. همیشه دربی برای مردم ما خیلی جذاب و دیدنی بوده و با احساسات زیادی همراه است. شرایط دربی به صورتی است که هر تیمی تمرکز خوبی هم در کار هجومی و هم در کار دفاعی داشته باشد، می‌تواند موفق باشد.

* اولین هدف ما کسب سه امتیاز است

او ادامه داد: ما تمرینات خوبی داشتیم و سعی کردیم هم ریکاوری خوبی داشته باشیم و هم‌ تمرینات تاکتیکی خوبی انجام دهیم. مهم ترین جلسه تمرینی ما امروز است. امیدواریم که با توجه به انگیزه زیادی که برای پیروزی در این بازی داریم، بتوانیم عملکرد خوبی نشان دهیم. درست است از لحاظ جدولی تیم ما بیشتر به پیروزی احتیاج دارد ولی این تلاش برای برد باید همراه با تمرکز کامل باشد و باید بتوانیم که کنترل روحی و روانی خوبی در بازی داشته باشیم. من با توجه به شرایط دو تیم فکر می‌کنم که در نهایت بازی خوبی را از دو طرف شاهد خواهیم بود. استقلال هم نشان داده تیم خوبی است و همیشه برای من قابل احترام بوده است. امیدوارم در نهایت عملکرد خوبی نشان دهیم و انشاالله به پیروزی هم برسیم. قطعا کسب پیروزی اولین هدف تیم پرسپولیس خواهد بود.

* وضعیت عیسی تغییری نکرده و باید مدیریت کند

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت عیسی آل‌کثیر برای این بازی گفت: وضعیت عیسی تغییری نکرده و برایش آرزوی سلامتی دارم. او می‌تواند شرایطی که برایش رخ داد، مدیریت کند. این موضوع در اختیار باشگاه نیست. می‌دانیم عیسی به تیم کمک کرده است اما برایش اتفاقی رخ داد و پذیرفتن آن سخت بود. به نظرم خودش باید شرایط را مدیریت کند.

* باید انرژی مثبت بدهیم 

گل‌محمدی در مورد عملکرد دروازه‌بان های پرسپولیس در لیگ بیست و یکم گفت: ما نسبت به امتیازگیری از سال‌های قبل بهتر بودیم. همه بازیکنان برای ما مهم هستند. آنها از اول فصل مشکلات زیادی داشتتند اما همه با تمام وجود کار کردند و مشکلات را تحمل کردند. باید انرژی مثبت بدهیم و بازیکنان را با انرژی به زمین بفرسیتم. هواداران هم هوشمندانه از تیم حمایت کردند و مدیریت خیلی از مشکلات توسط هواداران بوده است.

* ما بیشترین ضرر را از عدم حضور هواداران کردیم

وی در خصوص حضور هواداران در دربی بیان کرد: تصمیم خوبی بود و ما استقبال می‌کنیم. تیمی که بیش‌ترین ضرر را از نبود هوادار برده، پرسپولیس است چون پر هوادارترین تیم هستیم. از وقتی آمدم فقط در یکی دو بازی تماشاگر بوده است. باید در شهرستان‌ها هم تماشاگران باشند. در اروپا هم بازی‌ها با تماشاگر برگزار می‌شود. این بازی به خاطر شرایط جدول حساسیت بیش از اندازه دارد و به برنده بازی خیلی کمک می‌کند هم برای قهرمانی هم برای این که لیگ را با روحیه ادامه بدهد.

* قرار است قبل از دربی دریافتی داشته باشیم

سرمربی پرسپولیس درباره شرایط مالی بازیکنان توضیح داد: تا الان اتفاقی رخ نداده است. آقای درویش قول داده‌اند ۱۰ درصد پرداخت کنند اما گفته‌اند قبل از بازی پرداخت می‌شود.

* در دربی رفت هم بازی کسل کننده نبود

گل‌محمدی در واکنش به این سوال که آیا این دربی می‌تواند بر خلاف دربی رفت بازی جذابی باشد گفت: بازی رفت را حتما ببینید. ما بازی خوبی ارائه کردیم. این که گفتن دربی کسل کننده بود چنین چیزی نبود. از طرف ما بازی خوبی بود. زور رسانه‌ای برخی تیم‌ها زیاد است و جو را به سمتی بردند که دربی کسل کننده بود. از نظر مالکیت و ایجاد موقعیت، آمارش مشخص است. از طرف ما بازی خوبی انجام شد و بازی خوبی در حد دربی انجام دادیم. بحث احتیاط در بازی‌های دربی امری ناخواسته است چون بازی حساسیت زیادی دارد. هر دو تیم می‌خواهند نبازند اما شرایط جدول طوری است که تیم ما احتیاج زیادی به برد دارد اما استقلال مهره‌های هجومی خوبی دارد. مهم است که اول گل نخوریم و بعد برنده بازی باشیم. اگر با تعداد زیاد حمله کنیم و به حریف فرصت گل بدهیم خوب نیست.

* به مصاحبه های پیشکسوتان رقیب توجهی ندارم

گل‌محمدی در واکنش به اظهارات محمد نوری پیشکسوت تیم استقلال درباره حامد لک گفت: من همین الان از شما می‌شنوم و توجهی به این مسائل ندارم.

* نمی‌توانم قضاوتی در مورد داور دربی داشته باشم

سرمربی پرسپولیس در مورد انتخاب سید علی به عنوان داور دربی گفت: صحبت‌های زیادی درباره این که او چطور انتخاب شده شینده‌ام اما توجهی ندارم و نمی‌خواهم وقتی هنوز بازی انجام نشده قضاوتی درباره داور داشته باشم. بعد از بازی راحت تر می‌توان درباره تصمیم گیری ها صحبت کرد. داوری که برای دربی انتخاب می‌شود قطعا توانایی ها و تجربه خوبی دارد. من الان نسبت به آقای سید علی نمی‌توانم قضاوت کنم. امیدوارم یک دربی بدون حاشیه و بدون اشتباهات داوری باشد. این خواسته هر دو تیم است.

* تصمیمات تحت تاثیر جو حاکم بر فوتبال گرفته می‌شوند

او در پاسخ به سوالی درباره عملکرد کمیته انضباطی و چشم‌پوشی از تخلفات برخی مربیان در کنار زمین، گفت: وارد این بحث‌ها نشویم بهتر است. کمیته انضباطی و کمتیه داوران بازی‌ها را می‌بینند و این که چه تصمیماتی می‌گیرند به خاطر جو حاکم بر فوتبال است. نمی‌خواهم بیش‌تر صحبت کنم و باید تمرکزمان روی بازی فردا باشد.