لیورپول بعد از واگذاری قهرمانی به سیتی در فصل 01-2020 به دنبال فتح لیگ جزیره در سال جاری است.

مثل دور آخر F1؛ لیورپول چگونه به سیتی رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول در فصل 18-2017 با وجود کسب 97 امتیاز و متحمل شدن تنها یک شکست، رقابت قهرمانی را با یک امتیاز کمتر به منچسترسیتی واگذار کرد. این تیم یک فصل بعد همین روند را ادامه داد و با کسب یک امتیاز بیشتر نسبت به امتیاز قهرمانی سیتی در فصل قبل (99 امتیاز) با اختلاف امتیازی 18 نسبت به این تیم فاتح لیگ جزیره شد. افت فاحش لیورپول در فصل 21-2020 این فرصت را به سیتی داد که دوباره قهرمان شود.

 

شاگردان کلوپ بعد از پشت سر گذاشتن فصلی که هیچ نشانی از مدعی قهرمانی در آن نداشتند، امسال به دنبال فتح دوباره لیگ برتر هستند. آنها برای رسیدن به این هدف، شگفت انگیز عمل کرده اند و آماری که اخیرا به جای گذاشته اند، بی نظیر است.

ایجاد فاصله امتیازی نسبتا زیاد با صدر، هواداران لیورپول را از قهرمانی ناامید کرده بود اما سرخ پوشان بندرنشین، 9 بازی متوالی خود را پیروز شدند تا به یک امتیاز سیتی در صدر برسند. آنها امشب آرسنال را در خانه اش شکست دادند تا در شرایطی که شاگردان پپ بعد از 12 برد متوالی، یک باخت و دو مساوی در بازی های اخیرشان داشته اند، دوباره به این تیم برسند.

لیورپول با در پیش گرفتن روند بی نقصی که در بالا به آن اشاره شد در پی گرفتن تاج و تخت از سیتی است. این تیم با 9 برد متوالی بعد از صدرنشین لیگ جزیره (12 برد متوالی) صاحب بیشترین توالی برد در بین تیم های حاضر در 5 لیگ معتبر فوتبال اروپا است. دیدار سیتی و لیورپول در تاریخ 21 فروردین 1401 بی شک بسیاری از معادلات قهرمانی را حل خواهد کرد؛ لیورپول و آرسنال در دور رفت به تساوی دو بر دو دست یافته بودند.