نایکی به اندازه مجموع پوما و آدیداس تولید پیراهن تیم های حاضر در جام جهانی را به عهده دارد.

ایران یکی از پنج تیم منحصربه‌فرد جام جهانی (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تنها پنج تیم (29 تیم مشخص شده از 32 تیم) جام جهانی 2022 با برندهای منحصر به فرد در این مسابقات حضور خواهند داشت. هومل (دانمارک)، برند ایرانی مجید (ایران)، ماراتون (اکوادور) و کاپا (تونس)، Coq Sportif (کامرون) پنج تیم یاد شده هستند که برخلاف بقیه نه نایکی، نه پوما و نه آدیداس به تن می کنند.

 
 

در شرایطی که پوما مهمترین تیم خود یعنی ایتالیا را در جام جهانی 2022 نخواهد داشت، این برند به اندازه آدیداس و نصف نایکی، پیراهن تیم های حاضر در قطر را تولید می کند. با علم به این موضوع، 29 تیمی که صعودشان به جام جهانی قطعی شده را به تفکیک برند لباس ها در ادامه دسته بندی کرده ایم:

نایکی - 12 تیم: برزیل، فرانسه، کرواسی، انگلیس، هلند، کره جنوبی، کانادا، پرتغال، ایالات متحده آمریکا، قطر، لهستان، عربستان سعودی.
آدیداس – 6 تیم: آلمان، بلژیک، اسپانیا، آرژانتین، ژاپن، مکزیک
پوما – 6 تیم: صربستان، سوئیس، اروگوئه، غنا، مراکش، سنگال
مجید – 1 تیم: ایران
هومل – 1 تیم: دانمارک
ماراتن – 1 تیم: اکوادور
کاپا – 1 تیم: تونس
Coq Sportif – 1 تیم: کامرون

تیم های حاضر در پلی آف هم برندهای زیر را به تن می کنند:
نایکی: استرالیا، نیوزلند
آدیداس: ولز، اسکاتلند، امارات متحده عربی
ماراتن: پرو
نیوبالانس: کاستاریکا
جوما: اوکراین

از میان اوکراین، اسکاتلند و ولز یک تیم می توانند سهمیه جام جهانی را کسب کنند. برنده استرالیا - امارات با پرو + نیوزلند با کاستاریکا هم تکلیف دو سهمیه دیگر را مشخص می کند. به این ترتیب  احتمال اضافه شدن برندهای جدید یا افزوده شدن به تعداد تیم های برنده نایکی، آدیداس و ماراتن وجود دارد.

تا کنون تعداد بسیار کمی از لباس های جام جهانی 2022 به طور رسمی معرفی شده اند و اطلاعات غیررسمی زیادی هم در این مورد فاش نشده است. ورزش سه در مطالبی دیگر به بررسی این اطلاعات رسمی و غیررسمی خواهد پرداخت.