آرسنال با قبول شکست سه بر صفر مقابل کریستال پالاس دوباره شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانانش را به خطر انداخت.

 کریستال پالاس 3-0 آرسنال؛ سهمیه UCL دوباره در خطر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، میکل آرتتا که به عنوان مربی ماه لیگ جزیره انتخاب شد، بعد از سومین برد متوالی آرسنال که با غلبه بر استون ویلا به دست آمد، هدف تیمش را بازگشت به لیگ قهرمانان دانست؛ هدفی که با قرار گرفتن در مکان پنجم و داشتن شانس صعود حتی به رده سوم دور از دسترس به نظر نمی رسد. توپچی ها امشب برای حفظ روند خوب خود به هر سه امتیاز دیدار با کریستال پالاسِ رده دوازدهمی می اندیشدند.

دیدار دو تیم کریستال پالاس و آرسنال در چارچوب هفته سی و یکم لیگ برتر انگلیس از ساعت 23:30 امشب (دوشنبه) در ورزشگاه سلهارست پارک شهر لندن آغاز شد. عقاب ها که در شش بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها شکستی را متحمل نشده بودند شانس این را داشتند که با غلبه بر آرسنال، رتبه خود (دوازدهم) را تک رقمی کنند.

پاتریک ویرا به عنوان سرمربی کریستال پالاس و مقابل تیمی که سال ها برایش بازی کرده، قدرتمندانه ظاهر شد و شاگردانش موفق شدند در نیم ساعت نخست دوبار به گل برسند. آنها در دقیقه 17 دروازه آرسنال را باز کردند تا کار برای میهمان سخت شود. روی ارسال ایستگاهی، اندرسون توپ را با ضربه سر به دهانه دروازه فرستاد و ماتتا با ضربه سری دیگر آن را وارد دروازه رمزدیل کرد. جردن آیو در دقیقه 24 روی پاس استثنایی اندرسون که مسافتی چند ده متری را طی کرد صاحب توپ شد و بعد از ورود به محوطه جریمه دروازه آرسنال را برای بار دوم باز کرد.

بعد از دو گل کریستال پالاس، حملات این تیم همچنان ادامه داشت. این تیم با تاکتیک های متنوع چندین حمله خطرناک دیگر تا پایان نیمه اول روی دروازه آرسنال ایجاد کرد ولی درخشش رمزدیل در این دقایق مانع از فروپاشی دروازه میهمان برای سومین مرتبه شد. تلاش شاگردان آرتتا برای باز کردن دروازه میزبان در این نیمه حاصلی در پی نداشت و کریستال پالاس با برتری دو بر صفر راهی رختکن شد.

شاگردان ویرا مثل نیمه اول با برنامه وارد زمین شدند تا از اندوخته خود محافظت کنند. آرسنال در 20 دقیقه نخست توپ و میدان را در اختیار داشت و چند موقعیت هم روی دروازه حریف ایجاد کرد. در این بین کریستال پالاس به دنبال بیشتر کردن اختلاف در ضدحمله ها بود و به هدف خود هم رسید. در دقیقه 72 روی یکی از همین ضدحملات، میزبان صاحب پنالتی شد و زاها آن را به گل تبدیل کرد تا نتیجه سه بر صفر شود.

آرسنال بعد از دریافت گل سوم، حملات خود را انتحاری دنبال کرد تا از شکست سنگین و غیرمنتظره در برابر حریف میانه جدولی اش فرار کند. در دقیقه 77 دروازه میزبان تا آستانه فروپاشی پیش رفت ولی درخشش گولیتا مهاجمان حریف را ناکام گذاشت. آرسنال در این دیدار بدشانس هم بود و همه چیز دست به دست همه داده بود تا این تیم به گل نرسد. در دقیقه 84 شوت دیدنی ادی انکتیا از پشت محوطه جریمه به تیر دروازه برخورد کرد. در پنج دقیقه پایانی کار هم تلاش های آرسنال راه به جایی نبرد تا ویرا شکستی تلخ را به تیم محبوبش تحمیل کند.

توپچی ها با متحمل شدن این شکست بی موقع شانس صعود به رتبه چهارم را از دست دادند تا کسب سهمیه لیگ قهرمانان دوباره برایشان به خطر بیفتند. البته آرسنال یک بازی کمتر دارد و دل همین بازی بسته تا از کورس سهیمه عقب نماند. این تیم هفته سی و یکم را با 54 امتیاز و رتبه پنجم به پایان رساند. کریستال پالاس هم 37 امتیازی شده و با صعود به رتبه نهم، وارد جمع تک رقمی های لیگ جزیره شد.