دفاع وسط سابق فولاد از ساختار دفاعی که جواد نکونام در این تیم ساخته تعریف می‌کند.

آل نعمه: نکونام حساسیت خاصی دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه" احمد آل نعمه که چندین سال در فولاد بازی می‌کرد در مورد نتایج خوبی که این تیم در آسیا گرفت گفت: بالاخره فولاد الان سرگروه است و قطعا عملکرد خوبی در بازی های آسیایی داشته به خصوص در بازی های دور رفت فوق العاده طاهر شد شاید خیلی از کارشناسان فکر نمی کردند روبرو یکسری تیم ها فولاد اینگونه نتیجه بگیرد. فقط در اولین بازی برگشت زیاد نمایش آنچنان زیبایی نبود البته از جانب هر دو تا تیم، شاید هم به نظرم دلیلش خستگی بود. باید در بازی های آینده خیلی بهتر ظاهر شوند و ریکاوری خوبی داشته باشند. مهم ترین چیز برای تیم های حاضر در این تورنمنت ریکاوری است که خیلی می‌تواند کمک کند اگر بتوانند خوب ریکاوری کنند قطعا در بازی های برگشت سرحال تر هستند و خیلی بهتر از دور رفت بازی می کنند. بالاخره در دور رفت تیم فولاد تیم‌های مقابل را به خوبی آنالیز کرده و کادرفنی شناخت کافی از حریفان دارند و راحت تر می توانند بازی کنند. 
او در مورد اینکه پاتوسی در بازی با آخال بهترین بازیکن زمین شد ادامه داد: پاتوسی فوتبالیست خیلی خوبی است و من همیشه گفتم اگر شرایط جسمانی اش را خوب حفظ کند می تواند خوب کار کند چون سال گذشته خیلی اضافه وزن گرفته بود و هر موقع بدنش آماده بوده نشان داده فوتبالیست خوبی و خیلی در فولاد تاثیر گذار است هم در بخش حفظ توپ می تواند کمک کند و هم روی بحث ضربه های آزاد یا کاشته ها.
آل نعمه که خودش دفاع وسط بود  در مورد ساختار دفاعی خوب فولاد عنوان کرد: جواد نکونام روی ساختار دفاعی بسیار حساس است چرا که در فوتبال روز دنیا می بینید مربیان روی گل نخوردن خیلی حساس هستند حتی مربیانی مثل گواردیولا که خیلی هجومی بازی می‌کنند. خود گواردیولا می گوید از سیمون خیلی روی گل نخوردن حساس تر است. مهمترین مسئله در فوتبال این است که گل نخوری ونکونام از همان روز اولی که  به بحث مربیگری آمد نشان داد خیلی روی این وضع حساسیت دارد که تیمش گل نخورد و ساختار دفاعی خیلی خوب و با نظمی را در تیم هایی که کار می کرده می دیدیم. خط دفاعی فولاد خیلی خوب کار می کند و ۲,۳ سال است کنار هم هستند و به هماهنگی لازم رسیدند. 
وی در مورد اینکه تجربه بین‌المللی نکونام چقدر می‌تواند به فولاد در ادامه راه کمک کند گفت: قطعا خیلی می تواند کمک کند. زمانی که جواد بازی می کرد تجربیات زیادی کسب کرده و این تجربیات خیلی می تواند کمک کند که در بازی های بین‌المللی تجربیاتش را در اختیار شاگردانش قرار دهد.
آل نعمه در پایان در مورد دیدار فولاد و گل گهر در لیگ افزود: فکر کنم فولاد قبل از اینکه وارد بازی‌های آسیایی شود در ۳ بازی اخیرش در لیگ عملکرد خیلی خوبی داشت. درست است که گل گهر چند هفته نتیجه نگرفته ولی از کادر فنی بسیار خوبی به خصوص آقای قلعه نوعی برخوردار است و بازیکنان خیلی خوب و تاثیرگذاری در تیمش دارد و فکر می‌کنم بازی زیبایی از آب در بیاید.