به لحاظ آماری لیونل مسی سومین بازیکن برتر این فصل پنج لیگ معتبر اروپایی بوده است.

غیرمنتظره؛ لئو مسی بالاتر از کریم بنزما و محمد صلاح
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در تابستان گذشته بود که لیونل مسی در انتقال شوکه کننده از بارسلونا جدا شد و به پاری سن ژرمن پیوست اما با ستاره آرژانتینی در اولین فصل حضور خود نتوانسته روزهای خوبی را در پارک دو پرنس تجربه کند و با بهترین فرم خود فاصله گرفته است. این بازیکن 34 ساله تنها 4 گل در لیگ یک به ثمر رسانده اما موفق شده است 13 پاس گل از خود به ثبت برساند.

با وجود مشکلاتی که مسی در این فصل با آن دست و پنجه نرم کرده، وب سایت آماری Whoscored.com او را به عنوان سومین بازیکن برتر در بین پنج لیگ معتبر اروپایی معرفی کرده است. این رده بندی بر اساس نکات آماری بازیکنان حاضر در لیگ برتر انگلیس، سری‌آ، بوندسلیگا، لالیگا و لیگ یک منتشر شده است. در کمال تعجب، مسی با میانگین امتیازی 7.71 از 10 در رتبه سوم این لیست قرار دارد. 

این رتبه بندی بر اساس تعداد گل ها، پاس گل ها، کلین شیت ها، درصد موفقیت پاس ها و چندین فاکتور دیگر تعیین می شود.

رابرت لواندوفسکی، مهاجم بایرن مونیخ با میانگین امتیاز 7.93 در صدر جدول رده بندی قرار دارد و کیلیان امباپه هم تیمی مسی در PSG با امتیاز 7.91 در رده بعدی قرار دارد.  لواندوفسکی در این فصل در 31 بازی لیگ 33 گل به ثمر رسانده است در حالی که امباپه در 31 بازی لیگ 22 گل برای PSG به ثمر رسانده است. کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید، مدعی فعلی برای کسب توپ طلای امسال، با میانگین امتیاز 7.68 در رده چهارم لیست قرار دارد. همچنین قرار گرفتن مسی بالاتر از محمد صلاح که در این فصل فرم فوق‌العاده‌ای داشته نیز از نکات جالب محسوب می شود.