ساکت الهامی با ثبت دومین قهرمانی خودش در جام حذفی، نساجی را به اولین قهرمانی تاریخ خودش رساند.

نساجی 1 - آلومینیوم 0؛ ایران فقط قائم‌شهر!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، بالاخره رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور به ایستگاه پایانی خود رسید و دو تیم آلومینیوم اراک و نساجی قائمشهر در استادیوم آزادی برای تصاحب جام قهرمانی به مصاف هم رفتند. دو تیمی که کمتر کسی انتظار داشت پای به دیدار پایانی بگذارند اما این اتفاق رخ داد و هر دو تیم برای کسب بزرگترین افتخار باشگاه خود به دنبال پیروزی در این مسابقه بودند که در نهایت قهرمانی سهم نساجی شد.
نساجی که در مرحله یک‌چهارم نهایی توانست استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست دهد، بازی مرحله نیمه نهایی خود برابر مس کرمان را نیز در این استادیوم برگزار کرد و حالا در سومین مسابقه متوالی آلومینیوم را در آزادی شکست داد تا به نخستین جام تاریخ خودش برسد.
نیمه اول مسابقه کاملا تحت‌الشعاع حملات پرتعداد و موقعیت‌های خطرناک آلومینیوم قرار داشت و نساجی در این نیمه حرفی برای گفتن نداشت.
در نیمه دوم این مسابقه ساکت الهامی با دو تعویض کار را شروع کرد و تیمش را دونده‌تر کرد. همین تغییرات نتیجه داد و از شدت حملات آلومینیوم کاسته شد تا در دقیقه ۶۴ مسابقه و روی یک ضربه ایستگاهی، ارسال کلانتری را عبدی به گل تبدیل کرد تا نساجی پیش بیفتد.
آلومینیوم در ادامه رو به بازی هوایی آورد و بیشتر زمان بازی را به ارسال‌های طولی و عرضی اختصاص دادند. در این لحظات موقعیت خاصی روی دروازه‌ها شکل نگرفت تا اینکه در نود و پنجمین دقیقه ضربه سر بازیکن آلومینیوم را شیری کاپیتان نساجی از روی خط دروازه به کرنر فرستاد تا تیم شهر خسته قهرمان جام حذفی ایران شود.

گزارش دیدار تیم‌های نساجی و آلومینیوم را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:
بازی فینال رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران در فصل 1400 – 1401  
چهارشنبه: 07/02/1401 ؛ ساعت: 20:30 
ورزشگاه: آزادی تهران /  50 هزار تماشاگر 
گروه داوری: محمدحسین زاهدی‌فر / کمک‌ها: هادی طوسی – علی احمدی؛ داور چهارم: مرتضی منصوریان/ ناظر: مسعود مرادی

ترکیب نساجی: 
علیرضا حقیقی
سعید غلامعلی بیگی
حامد شیری
شاهین طاهرخانی
ایوب کلانتری
مهرداد عبدی
مسعود شجاعی(46 - محمد قربانی)
حسن نجفی(76- متین کریم‌زاده)
مرتضی منصوری(83 - امیرمهدی جان‌ملکی)
رضا جعفری(76- عرفان گل‌محمدی)
کریم اسلامی(46 - صابر حردانی)
سرمربی: ساکت الهامی

ترکیب آلومینیوم:
حسین پورحمیدی
وحید محمدزاده
رامتین سلیمان زاده
مصطفی احمدی(71- امیر نوری)
محمد علینژاد
علیرضا نقی‌زاده
پوریا آریاکیا
محمدرضا آزادی
میلاد فخرالدینی
اسماعیل شریفات(65 - مهرداد بایرامی)
محمود قائدرحمتی
سرمربی: مهدی رحمتی

کارت زرد: 

دقیقه ۲۶ - کریم اسلامی، دقیقه ۷۸ -  مرتضی منصوری، نساجی

شرح گل:

نساجی یک - آلومینیوم صفر ( دقیقه ۵۸ ): روی ارسال ایوب کلانتری به محوطه جریمه، مهرداد عبدی با یک ضربه سر تماشایی دروازه پورحمیدی را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴ : اولین خطر ضربه به چارچوب ‌قائدرحمتی بود که علیرضا حقیقی درازکش توپ را مهار کرد.
دقیقه ۲۱: روی یک پاس عمقی فوق‌العاده شریفات در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با پاس به بیرون توپ را به آزادی رساند که شوت سرضرب و محکم او به تیر افقی دروازه برخورد کرد.
دقیقه ۲۴: قائد رحمتی با حرکتی پا به‌توپ به قلب دفاع نساجی زد و پاس کوتاه او به محمدرضا آزادی رسید تا از روی خط محوطه شوت این بازیکن این بار به تیر عمودی دروازه برخورد کند.
دقیقه ۳۱: محمدرضا آزادی روی یک ضربه ایستگاهی از فاصله ۲۵ متری به‌صورت مستقیم به سبک رونالدو به سمت دروازه شوت زد که علیرضا حقیقی با واکنشی تماشایی توپ را دفع کرد.
دقیقه ۳۸: ضربه محمدرضا آزادی پس از خروج اشتباه حقیقی روی کرنر از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.
دقیقه ۷۴: ضربه زمینی بایرامی را حقیقی با شیرجه‌ای تماشایی جمع کرد.

حاشیه:

* تماشاگران هر دو تیم به‌شدت مشغول تشویق تیم‌های خودشان هستند و با استفاده از نور گوشی‌های خود صحنه‌هایی زیباتر از اتفاقات بازی را روی سکوها ایجاد کرده‌اند.
* وزیر ورزش و جوانان هم برای تماشای بازی فینال در ورزشگاه آزادی حاضر شد. نکته عجیب این بود که سجادی از سمتی وارد جایگاه شد که با خبرنگاران روبه‌رو نشود.
* مهدی رحمتی در مصاحبه تلویزیونی بعد از بازی به‌شدت از کادر فنی نساجی به‌خاطر اتفاقات پیش از بازی انتقاد کرد.