شاید از همین حالا بسیاری از هواداران فوتبال درباره برنده توپ طلای بعدی به قطعیت رسیده‌اند.

شاهکار پرز با ۳۵ میلیون یورو و یک بلیت هواپیما!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، 35 میلیون یورو و کرایه یک هواپیمای خصوصی رفت و برگشت مادرید - لیون هزینه یکی از سودآورترین خریدهای تاریخ رئال مادرید بود؛ کسی که 13 سال پس از حضورش در رئال مادرید حالا در آستانه لمس توپ طلا قرار دارد.

فقط فلورنتینو پرز یعنی همان کسی که به فرانسه سفر کرد تا با کریم بنزما مذاکره کند و او را برای رئال مادرید جذب کند و خود ستاره فرانسوی بودند که می‌دانستند او روزی می‌تواند بهترین بازیکن جهان باشد. او طی 600 بازی 320 گل برای رئال مادرید به ثمر رساند و 20 جام طی این مدت با این تیم کسب کرد.

حالا کار آسان است اما در پیچیده‌ترین لحظات، ماجرا بسیار متفاوت بود و تنها رئیس باشگاه مادریدی به بازیکنی اعتماد کرد که یک‌دهه در سایه کریستیانو رونالدو زندگی کرد. دی بروین، امباپه، صلاح و لواندوفسکی به‌عنوان رقیب در مسابقه‌ای ظاهر می‌شوند که به نظر می‌رسد بنزما بر آن‌ها غالب است.

از طرفی هیچ‌گاه تنش بین این بازیکنان و رئال مادرید وجود نداشته است. حتی در آخرین مذاکرات برای اینکه قرارداد بنزما تا بیش از سال 2023 تمدید شود او ترجیح داد که منتظر بماند تا فرم خود را در مقطع مورد نظر مشاهده کرده و در صورت آماده بودن با رئال تمدید کند.

مدیران باشگاه رئال مادرید معتقدند که از همین حالا می‌توان توپ طلا را به نام کریم بنزما زد. بنزما فصل گذشته نیز نمایش‌های درخشانی در ترکیب رئال‌مادرید داشت اما شاید عدم موفقیت این تیم در کسب جام باعث شد که این ستاره فرانسوی جریمه شود. سال گذشته او با تمام شایستگی‌هایی که داشت در رده‌بندی توپ طلا پایین‌تر از لیونل مسی، رابرت لواندوفسکی و جورجینیو در رده چهارم قرار گرفت.

با قهرمانی احتمالی لالیگا (25 گل)، رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و با احتمال افزایش گل‌های زده در این رقابت‌ها (14 گل) و قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا (دو گل)، بنزما در این فصل بیش از 40 گل به ثمر رسانده است. چیزی که رئال مادرید از زمانی که کریستیانو رونالدو را از دست داد به آن نرسیده بود. در حال حاضر او در جایگاه سوم کفش طلا قرار دارد و تنها لواندوفسکی و چیرو ایموبیله از او پیشی گرفته‌اند. به همه این‌ها باید عملکرد درخشان بنزما در ترکیب تیم ملی فرانسه را هم اضافه کنیم.

صفحه اول امروز مارکا با تیتر "هیچ شکی در این مورد نداریم" تاکید کرده که بنزما شایسته دریافت توپ طلاست.

این‌ها آمار و ارقام و استدلال‌های ملموسی هستند اما برخی فاکتورهای دیگر نیز در نظر گرفته می‌شود. روزنامه نگاران 100 کشور اول رنکینگ فیفا در رابطه با توپ طلا نظر خواهند داد و از طرف دیگر تورنمنت‌های پیش‌رو از جمله جام جهانی قطر نیز نقش مهمی در این زمینه ایفا خواهد کرد.

نشریه اکیپ که به فرانس فوتبال بسیار نزدیک است بارها کریم بنزما را روی جلد خود آورده و تاکید کرده که این بازیکن می‌تواند مستحق دریافت توپ طلا باشد. بازیکنی که تنها چهار گل تا عبور از دومین گلزن تاریخ باشگاه رئال مادرید یعنی رائول گونزالس فاصله دارد و پس از آن تنها کریستیانو رونالدو با 451 گل را بالاتر از خود خواهد دید.

رونالدو نازاریو که الگوی کریم بنزما بود و بسیاری می‌گویند بازی این دو نفر شباهت زیادی به هم دارد اولین کسی به‌شمار می‌آمد که به شکل واضح بنزما را شایسته توپ طلا دانست. سپس ریو فردیناند، اسطوره باشگاه منچستر یونایتد و مفسر مشهور فوتبال نیز نظر مشابهی در این زمینه داد. مسوت اوزیل، رحیم استرلینگ، دنی‌ آلوز، توماس توخل، کیلیان امباپه و چندین نفر دیگر کسانی بودند که اعتقادی مشابه داشتند.

پنالتی چیپ ستاره فرانسوی در دیدار حساس برابر منچسترسیتی که نشان می‌داد او به چه بلوغ و اعتماد‌به‌نفسی رسیده است.

همچنین کارلو آنچلوتی با آگاهی از کیفیت فوق العاده کریم بنزما، در بازگشت به رئال مادرید موفق شد فرم متفاوتی از این بازیکن را پیدا کند. آنچلوتی بنزما را بازیکنی بسیار بالغ‌تر و مسئولیت پذیرتر می‌دید که می‌تواند هم‌تیمی‌هایش را به سمت پیروزی هدایت کند. کارلتو ستاره فرانسوی را غیرقابل جایگزین و مثل کسی می‌بیند که می‌تواند باعث پیشرفت هم‌تیمی‌هایش شود و همه این‌ها باعث شد که این باور ایجاد شود که رئال مادرید نباید عجله‌ای در جذب ارلینگ هالند داشته باشد.