دو تیم لچه و کرمونزه مجوز حضور در رقابت‌های فصل 23-2022 سری A ایتالیا را به دست آوردند.

صعود لچه و کرمونزه به سری A قطعی شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، هفته پایانی این فصل سری B شب گذشته برگزار شد و تیم‌ها در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که هنوز تکلیف هیچ تیمی برای صعود به دسته بالاتر مشخص نشده بود. 

لچه 68 امتیاز، مونتزا 67 امتیاز، کرمونزه 66 امتیاز و پیزا 64 امتیاز داشته و همگی از شانس صعود به سطح اول فوتبال ایتالیا برخوردار بودند. 

در حالی که لچه موفق شد سه امتیازی که برابر پوردنونه نیاز داشت را به دست آورد، مونتزا در کمال ناباوری با نتیجه 0-1 برابر پروجا شکست خورد تا از صعود مستقیم به سری A باز بماند، چرا که کرمونزه توانست 0-2 از کومو پیش بیفتد تا در نهایت آنها برای اولین بار پس از فصل 96-1995 مجوز حضور در سطح اول فوتبال ایتالیا را کسب کنند. 

این بازگشتی خوشحال کننده و جذاب برای لچه است که آخرین بار در فصل 20-2019 در این رقابت‌ها حضور داشت و حالا بار دیگر پس از دو سال دوری می‌تواند در رقابت‌های سری A به میدان برود. 

به این ترتیب تیم‌ها پیزا، مونتزا، برشا، آسکولی، بنونتو و پروجا باید دیدارهای پلی‌آف را با یکدیگر برگزار کنند تا شانس خودشان را برای صعود به سری A و حضور در رقابت‌های فصل آینده این لیگ امتحان کنند. 

در انتهای جدول سری B نیز الساندریا، کروتونه و پوردنونه نتوانستند امتیاز لازم برای ادامه حضور در این لیگ را کسب کنند و در نهایت به سری C سقوط کردند.