با توجه به اینکه نیروهای حق التدریس، مربیان قرآن و طرح امین باقبی مانده اند، رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت: این طرح پس از رتبه بندی اعمال خواهد شد.

خبر خوش برای این معلمان | شرایط جدید استخدام معلمان اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با توجه به اینکه نیروهای حق التدریس، مربیان قرآن و طرح امین باقبی مانده اند، رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت: این طرح پس از رتبه بندی اعمال خواهد شد.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: با هماهنگی انجام شده با سازمان امور اداری و استخدامی و پس از اجرای طرح رتبه‌بندی، احکام استخدامی نیروهای باقی مانده حق التدریس، مربیان قرآن و طرح امین به تاریخ اول مهر ۱۴۰۱ صادر می‌شود.

عباس نجار در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: بیش از ۷ هزار فرهنگی در سایر دستگاه‌های اجرایی در پست‌های مدیریتی از استاندار تا دهیار، مشغول خدمت هستند که این مهم نشان‌دهنده توانمندی معلمان در اداره جامعه در شرایط گوناگون است.

وی افزود: در تفاهم با وزارت ورزش و جوانان، قهرمانان ورزشی به عنوان دبیر تربیت بدنی و در تفاهم با دانشگاه پیام نور، کادر اداری این دانشگاه به عنوان کادر ستادی، جذب دستگاه تعلیم و تربیت می‌شوند.

نجار خاطرنشان کرد: در تفاهم و توافق با دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان این دانشگاه از ترم هفتم (دوره کارورزی) وارد چرخه تدریس در مدارس می‌شوند اما ابلاغ آموزگاری و دبیری آنها پس از فازغ التحصیلی دانشجویان از بهمن صادر می‌شود.

وی ادامه داد: برای ماندگاری آموزگاران در دوره تحصیلی ابتدایی، پیشنهاد داده‌ایم که کارشناسی ارشد رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی شود.

نجار تاکید کرد: آن دسته از همکارانی که با شرط سطح مشخصی از مدرک تحصیلی استخدام شده‌اند بعد از اتمام تعهد خدمتی، مدرک دوم آنها در احکام کارگزینی اعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: از ۳۴ هزار پست اداری در آموزش و پرورش کشور، ۳۱ هزار و ۶۰۰ پست، مشمول قانون رتبه‌بندی شده و در حال رایزنی برای حل مشکل سایر نیروهای اداری هستیم.

نجار تصریح کرد: حدود ۶۲ هزار نفر معادل ۵۰ درصد مدارس کمبود نیروی خدماتی در مداس سراسر کشور داریم که درخواست صدور مجوز استخدام نیروهای خدماتی ارائه شده است.

وی در پایان گفت: رویکرد وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم پرهیز از تمرکزگرایی برای تصمیم گیری در حوزه ستادی و افزایش اختیارات استان‌ها است.