به نظر می‌رسد که انتقال ارلینگ هالند، ستاره بروسیا دورتموند، به منچسترسیتی نهائی شده و خبر رسمی آن به زودی اعلام می‌شود.

گزارش ویژه: هزینه جذب هالند برای سیتی چقدر است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، بحث انتقال هالند در چند ماه اخیر بسیار داغ بوده و باشگاه‌های بزرگ بسیاری در اروپا در حال بررسی شرایط جذب این بازیکن بودند اما ظاهرا منچسترسیتی در این رقابت پیروز شده است. 
گفته می‌شود که 75 به علاوه 10 میلیون یورو سود دورتموند از این انتقال است. نزدیک به 45 میلیون یورو دستمزد این بازیکن به علاوه پاداش‌ها خواهد بود. سی میلیون یورو قرار است به پدر هالند پرداخت شود و 50 میلیون یورو نیز کمیسیون آژانسی است که نمایندگی او را در اختیار دارد. 
هرچند این ارقام و اعداد حدودی است و هنوز هیچکدام به صورت رسمی از سوی دو طرف تایید نشده اما مطمئنا جذب ارلینگ هالند برای منچسترسیتی چیزی بیشتر از 350 میلیون یورو هزینه در پی خواهد داشت. خیلی هم بد نیست. 
مبالغ این انتقال در چند هفته اخیر بارها در رسانه‌های آلمانی و انگلیسی مطرح شده و به نظر می‌رسد که گمانه‌زنی‌ها علیرغم این که رسمی نشده اما در همین حدود خواهد بود. 

اولین پرداختی این باشگاه بند فسخ معروفی است که در قرارداد هالند با باشگاه دورتموند گنجانده شده و آنها باید 75 میلیون یورو با متغیر 10 میلیون یورو بیشتر به این باشگاه آلمانی پرداخت کنند تا مجوز جدایی این بازیکن از دورتموند صادر شود. 
این مبلغ کمی نیست اما با توجه به ارزش این بازیکن و درخششی که او در زمین داشته مطمئنا کمتر از قیمت واقعی‌اش در زمین است، چرا که سایت ترانسفر مارکت مدعی شده که ارزش این بازیکن نزدیک به 150 میلیون یورو است. 
بیشترین مبلغ در نظر گرفته شده در این قرارداد مربوط به دستمزد سالانه این ستاره نروژی است. ارقام اعلام شده واقعا ترسناک به نظر می‌رسد. هالند در قرارداد پنج ساله‌ای که با سیتی به امضا خواهد رساند، سالانه حداقل 40 میلیون یورو دریافت می‌کند که بدون در نظر گرفتن بندهای پاداش یعنی او مجموعا 200 میلیون یورو از سیتی دریافت خواهد کرد. 
اگر این دستمزد تایید شود، هالند جزو پنج بازیکن با بیشترین دستمزد در دنیای فوتبال قرار می‌گیرد، هرچند باید منتظر قرارداد جدید کیلیان امباپه باشیم که یا به رئال مادرید ملحق خواهد شد یا همچنان به حضور در پاری سن ژرمن ادامه خواهد داد. 

 سپس به بخش کمیسیون می‌رسیم که شاید عجیب‌ترین بخش این قرارداد باشد. قرار است بیشترین مبلغ کمیسیون پرداختی به آژانس نمایندگی این بازیکن پرداخت شود، آژانسی که تا همین چند روز پیش تحت مدیریت مینو رایولا بود که از دنیا رفت. 
گفته می‎شود که قرار است مبلغی در حدود 40 میلیون یورو از سوی سیتی و 10 میلیون یورو از سوی بروسیا دورتموند به این آژانس پرداخت شود. 
اما کار در اینجا به پایان نمی‌رسد و دسته چک امارات متحده عربی که منبع تامین بودجه سیتی است باید چکی به مبلغ 30 میلیون یورو نیز برای کمیسیون الف اینگ هالند بکشد که بازیکن سابق این باشگاه به حساب می‌آید. 
در مجموع هزینه انتقال هالند به سیتی نزدیک به 350 میلیون یورو خواهد بود که بسیاری از باشگاه‌ها قادر به پرداخت آن نیستند اما این موضوع شامل سیتی نمی‌شود که همین حالا در دوران حضور شش ساله پپ گواردیولا در این تیم یک میلیارد و 77 میلیون یورو برای جذب بازیکنان هزینه کرده است.