بدون حتی یک هفته صدرنشینی؛ این آمار ناامیدکننده تیمی است که رقیب آبی‌پوش را بر بام فوتبال ایران نشاند.

رکورد باورنکردنی پرسپولیس بعد از 6 سال (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در 5 سال گذشته بیشترین تعداد هفته صدرنشینی را تجربه کرد و پس از لیگ پانزدهم، عموما جایگاه نخست را از هفته نخست به‌دست آورد و با حفظ آن تا هفته‌های پایانی، جام را به‌دست آورد.

اما آنچه در لیگ بیست و یکم رقم خورد، دقیقا عکس الگوی قهرمانی پرسپولیس بود. سرخ‌پوشان پایتخت در طول فصل هرگز به جایگاه نخست نرسیدند و 17 هفته در جایگاه دوم منتظر لغزش استقلال نشستند و در لحظه لغزش، نتوانستند اختلاف را به حدی برسانند که تا هفته پایانی امیدوار به جبران باشند.

آخرین باری که پرسپولیس نتوانست در طول یک فصل صدرنشین شود، لیگ چهاردهم بود. زمانی که تیم تحت هدایت علی دایی، حمید درخشان و برانکو ایوانکوویچ، روزهای ناامیدکننده‌ای را سپری کرد و در آخر با رتبه هشتمی به کار خود در لیگ ایران خاتمه داد. آنها تا هفته بیست و ششم فصل بعدی هم در حسرت صدر بودند اما با برد چهار گله بر آبی‌ها به صدر جدول رفتند.

استقلال تنها در 2 هفته نخست بین دو تیم بالای جدول نبود اما شاگردان گل‌محمدی برای 4 هفته از بین چهار تیم بالای جدول کنار رفتند و در نهایت نیز همین نتایج پرفراز و نشیب باعث شد تا آنها در کورس قهرمانی از رقیب جا بمانند.

در مجموع استقلال با 22 هفته صدرنشینی، جام را بالای سر می‌برد و سپاهان با 6 هفته صدرنشینی، در جستجوی عنوان نایب قهرمانی خواهد بود. آلومینیوم و گل‌گهر نیز دو شگفتی سازی هستند که این فصل صدر را تجربه کردند.

فصل گذشته پرسپولیس 11 هفته صدرنشین بود و حالا آبی‌پوشان دو برابر تیم قهرمان یحیی در جایگاه نخست بوده‌اند. در لیگ نوزدهم قرمزها 15 هفته صدرنشین بودند و به شکلی جالب در نیم فصل اول هرگز به صدر نرسیدند اما در آخرین بازی تحت هدایت کالدرون، او تیم را در رتبه نخست تحویل داد.

در آخرین فصل حضور برانکو پرسپولیس 14 هفته صدرنشین بود اما بهترین رکورد قرمزها که از آمار کنونی استقلال هم بهتر است، مربوط به لیگ شانزدهم و هفدهم می‌شود. جایی که تیم برانکو ایوانکوویچ 25 هفته بر بام فوتبال ایران قرار گرفت و صدر را به هیچ تیمی نداد. به‌عبارتی پرسپولیس در دوران برانکو 76 هفته صدرنشینی را تجربه کرد.

قرمزهای پایتخت در این سال‌های پرافتخار 102 هفته صدرنشین بودند و حالا استقلال پس از 22 هفته صدرنشینی، باید 80 بازی دیگر از آغاز لیگ بیست و دوم این جایگاه را حفظ کند تا به رکورد پرسپولیس برسد.