علی علیپور با امضای قراردادی با تیم ژیل‌ویسنته پیوست تا فصل آینده در یکی از 5 تیم بزرگ لیگ پرتغال بازی کند.

رسمی؛ پرواز علیپور به لیگ کنفرانس اروپا! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، علی علیپور در پایان لیگ نوزدهم و پس از 6 فصل حضور در جمع سرخ‌پوشان پایتخت در شرایطی سرانجام پرسپولیس را در 24 سالگی به مقصد لیگ پرتغال و تیم فوتبال ماریتیمو ترک کرد که روزهای خوشی را در اردوی سرخپوشان تجربه کرد و طی سه فصل آخر به‌ترتیب 19، 14 و 11 گل برای این تیم در مسیر قهرمانی سرخ‌ها در لیگ‌های هفدهم تا نوزدهم به ثمر رسانده بود.
این مهاجم اما سرانجام پس از گمانه‌زنی‌هایی زیادی که درباره آینده‌اش وجود داشت، تصمیم به جدایی گرفت و فوتبال پرتغال را برای ادامه مسیر انتخاب کرد؛ جایی که با حضور مهدی طارمی و درخشش او به مقصدی مناسب و قابل اتکا برای فوتبالیست‌های ایرانی تبدیل شده است.
علیپور طی دو فصل حضور در ماریتیمو 26 مسابقه را در فصل اول حضورش تجربه کرد (11 حضور فیکس، 15  حضور تعویضی، 1144 دقیقه)  و 34 مرتبه هم در فصلی که گذشت برای این تیم پرتغالی به میدان رفت ( 16 حضور فیکس و 18 حضور به‌عنوان بازیکن تعویضی)؛ دو سالی که برای این مهاجم جنگنده با پیشرفت محسوسی همراه بوده و علیپور توانست تعداد گل‌هایش را از عدد 2 در فصل جدید به عدد 6 برساند، تا حالا یکی از تیم‌های منسجم فصل گذشته مسابقات لیگ پرتغال به دنبال او برود.
مهاجم اسبق پرسپولیس فصل گذشته توانست با ماریتیمو در پایان مسابقات در رتبه دهم جدول رده‌بندی بایستد و حالا به تیم ژیل‌ویسنته پیوسته که فصل را با 51 امتیاز و در رتبه پنجم تمام کرده تا در سومین سال حضورش در فوتبال پرتغال باز هم گامی به جلو را تجربه کند.

⭕️ ژیل‌ویسنته با قرارگرفتن در رده پنجم فصل 22-2021 لیگ پرتغال موفق شد سهمیه حضور در لیگ کنفرانس اروپا را کسب کند و علیپور در اولین فصل حضورش در این تیم حضور در این مسابقات تازه تاسیس فوتبال اروپا را هم تجربه خواهد کرد.

در سال منتهی به جام جهانی ٢٠٢٢ قطر و در شرایطی که چند ماه بیشتر تا شروع مهم‌ترین رویداد فوتبال جهان باقی نمانده و لژیونرهای فوتبال ایران و همین‌طور بازیکنان شاغل در لیگ برتر امیدوار به پیشنهاد و انتخابی جذاب برای حضور در اردوی تیم ملی هستند، انتقال علیپور به ژیل‌وینسته اولین نقل و انتقال جذاب پنجره تابستانی فوتبال ایران است و باید دید در ادامه چه بازیکنانی در این زمینه خبرساز خواهند شد.

تیم ژیل‌ویسنته پرتغال این فصل موفق شد در رتبه پنجم جدول لیگ پرتغال قرار بگیرد و با کسب سهمیه لیگ کنفرانس اروپا، حضور خود در رقابت‌های قاره‌ای را قطعی کند که این موضوع برای علی علیپور هم اتفاق مثبتی محسوب می‌شود و او فصل آینده برای نخستین بار در یک رقابت اروپایی حضور خواهد یافت.

بهترین گلزن ژیل‌ویسنته، «فران ناوارو» مهاجم 24 ساله اسپانیایی است که از تیم دوم والنسیا به این تیم پیوست و موفق شد 16 گل در لیگ پرتغال بزند و حالا باید علیپور در کنار او بازی خواهد کرد یا برای حضور در ترکیب با این مهاجم وارد رقابت خواهد شد.

ناوارو مهم‌ترین بازیکن ژیل‌ویسنته در خط حمله است که فصل گذشته 16 گل برای تیمش به ثمر رساند.

هدایت ژیل‌ویسنته برعهده ریکاردو سوارس است که در سه سال اخیر توانسته این تیم را از پایین جدول به جمع 5 تیم برتر پرتغال اضافه کند و حالا روی مهاجم ایرانی دست گذاشته و باید دید او در ترکیب این تیم چه می‌کند.

نکته مهم اینکه باتوجه به پالس‌های مثبت پرسپولیس برای جذب علیپور، بسیاری تصور می‌کردند که او با پایان قرارداد راهی پرسپولیس خواهد شد اما این اتفاق رخ نداد.

در ماه‌های اخیر باشگاه ماریتیمو با نیمکت نشین کردن علی علیپور قصد داشت او را برای تمدید قرارداد تحت فشار قرار دهد اما در نهایت او تصمیم به جدایی و این انتقال بزرگ به ژیل‌ویسنته گرفت.