ایتالیا با پیروزی ۲-۱ مقابل مجارستان به صدر جدول گروهش در لیگ ملت‌های اروپا صعود کرد.

ایتالیا ۲-۱ مجارستان: آتزوری، صدرنشین گروه سخت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان مانچینی که در دیدار اول مقابل آلمان به تساوی رسیده بودند، امشب موفق شدند با گل‌های نیکولو بارلا و لورنزو پلگرینی، مجارستان را شکست بدهند و در صدر جدول این گروه قرار بگیرند.

 تیم ملی ایتالیا بعد از ناکامی در صعود به جام جهانی و شکست مقابل آرژانتین در فینالیسیما وارد رقابت های لیگ ملت های اروپا شدند؛ جایی که در گروه سوم با تیم های آلمان، انگلیس و مجارستان همگروه هستند.

شاگردان مانچینی که یکشنبه این هفته در گام نخست مقابل آلمان به تساوی یک بر یک دست یافته بودند، امشب در دومین بازی مرحله گروهی به مصاف مجارستان رفتند؛ تیمی که در بازی اول دست به کار بزرگی زده و انگلیس را شکست داده بود.

ایتالیا در بازی امشب با چهره هایی که اکثر آنها جوان بودند پای به میدان گذاشت تا نشان دهد با چهره های جوان، به آینده ای می نگرد که دوباره برایش افتخار و قهرمانی به همراه داشته باشد. دورنارومای 23 ساله کاپیتان ایتالیا در بازی با مجارستان بود.

ورزشگاه دینو مانوتزی شهر چزنا میزبان بازی تیم های ایتالیا و مجارستان بود. اولین موقعیت جدی بازی را در دقیقه 21 روی دروازه میهمان شاهد بودیم که دینیس دیبوس با یک واکنش زیبا ضربه سر مانچینی را مهار کرد. چند دقیقه بعد نوبت به دوناروما رسید تا با سیوی به موقع دروازه تیمش را نجات دهد.

اسپینازولا با یک پاس دقیق در دقیقه 30 بارلا را پشت محوطه جریمه صاحب توپ کرد و این بازیکن با شلیکی غیرقابل مهار گل اول را برای میزبان به ثمر رساند. چند دقیقه بعد ایتالیا می توانست به گل بعدی برسد ولی خروج به موقع دیبوس این اجازه را به لاجوردی پوشان نداد. حملات میزبان تا آخرین لحظات نیمه اول ادامه داشت تا اینکه آنها پیش از به صدا در آمدن سوت، به گل دوم دست یافتند.

در آخرین دقیقه از نیمه اول پولیتانو با یک حرکت سریع از سمت راست وارد محوطه جریمه مجارستان شد. پاس رو به بیرون او بعد از عبور از چند بازیکن، در تیر دو به پلگرینی رسید تا این بازیکن با بغل پایی دقیق گل دوم را وارد دروازه مجارستان کند. ایتالیا با این گل با خیالی آسوده تر راهی رختکن شد.

نیمه دوم در شرایطی شروع شد که مجارستان در طول 45 دقیقه نخست فقط یک شوت به دروازه داشت. این تیم در نیمه دوم بازی بهتری انجام داد و بعد از گذشت چند دقیقه بر کار مسلط شد. اولین موقعیت جدی روی دروازه ایتالیا را در دقیقه 53 شاهد بودیم که دوناروما با یک واکنش خوب ضربه باستونی را گرفت. میزبان دو دقیقه با شوت پولیتانو که به تیر خورد، تا آستانه رسیدن به گل سوم پیش رفت تا نشان دهد همچنان عطش گلزنی دارد.

مانچینی در دقیقه 61 ارسال در عرضی که از سمت راست روانه دروازه ایتالیا شد را در تیر یک به اشتباه وارد دروازه خودی کرد تا اختلاف به حداقل برسد. میهمان بعد از این گل به خودی برای رسیدن به گل دوم خیلی تلاش کرد ولی موقعیت آنچنانی روی دروازه ایتالیا شاهد نبودیم و شاگردان مانچینی موفق شدند تا پایان، نتیجه 2-1 را حفظ کرده و در دومین بازی به اولین برد خود در این دوره از رقابت های لیگ ملت های اروپا برسند. آنها با این برد 4 امتیازی شدند تا با توجه به مساوی آلمان و انگلیس، با 4 امتیاز به صدر جدول گروه سوم صعود کنند