امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، همچنان به تلاش برای قدرت گرفتن پاری‌سن ژرمن ادامه می‌دهد.

ماموریت جدید ماکرون برای PSG؛ جذب زیدان!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد که تصمیم پاری‌سن ژرمن برای قطع همکاری با مائوریسیو پوچتینو برای فصل آینده قطعی است. 

پیش از این شایعات بسیاری درباره حضور یا عدم حضور این مربی آرژانتینی روی نیمکت پی‌اس‌جی به گوش می‌رسید. در حالی‌که جدایی او از این باشگاه فرانسوی در پایان فصل بسیار محتمل به نظر می‌رسید، بسیاری از منابع خبری از علاقه کیلیان امباپه به ادامه همکاری با او خبر داده بودند. 

با این حال فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی، چند روز قبل مدعی شد که مدیران این باشگاه تصمیم نهایی خودشان را در این زمینه گرفته و تنها در انتظار بازگشت ناصرالخلیفی به پاریس هستند تا این خبر را به‌صورت رسمی اعلام کنند. 

همین موضوع باعث شد که بار دیگر بازار شایعات درباره جانشینی پوچتینو داغ شده و گمانه‌زنی‌های بسیاری در این زمینه صورت بگیرد. مانند چند ماه گذشته اولین نامی که در کنار نام این باشگاه مطرح شد، نام زین الدین زیدان بود. 

همه از علاقه پی‌اس‌جی به همکاری با این مربی موفق و جوان فرانسوی مطلع هستند و حتی بسیاری از رسانه‌های این کشور پیش از این خبر داده بودند که پیشنهاد همکاری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به دست زیدان رسیده اما او تصمیم گرفته که به این پیشنهاد پاسخ منفی بدهد. 

حالا به نظر می‌رسد که امانوئل ماکرون که پیش از این نقش مهم و کلیدی‌ای در زمینه ادامه حضور امباپه در پی‌اس‌جی و امضای قرارداد جدیدش با این باشگاه ایفا کرده بود، این بار قصد دارد شرایط حضور زیدان در این باشگاه را فراهم کند. 

ماکرون در گف‌توگو با RMC اسپورت درباره دخالتش در موضوع امباپه اظهار داشت:« من با کیلیان امباپه حرف زدم اما او تصمیمش را با مسئولیت و آگاهی خودش گرفت. او نشان داد که بسیار پخته است، قصد دارد زندگی حرفه‌ای خودش را بسازد و تعهد و حس مسئولیت پذیری بسیار بالایی دارد.»

رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال حضور زیدان در پی‌اس‌جی اضافه کرد:« من صحبتی با زین الدین زیدان نداشته‌ام اما احترام و تحسین بسیاری برای او به‌عنوان بازیکن و مربی قائل هستم. ما واقعا دوست داریم یک ورزشکار و مربی با ویژگی‌ها و استعدادهای او داشته باشیم که بتواند سه جام مهم که باشگاه‌های ما بسیار به دنبال آن هستند؛ به لیگ فرانسه بیاورد.»

او از حضور این سرمربی سابق رئال مادرید در فرانسه استقبال کرده و گفت:« من امیدوارم که او به لیگ فوتبال فرانسه برگردد و هدایت یک باشگاه بزرگ فرانسوی را برعهده بگیرد. این اتفاق بسیار خوبی برای ما خواهد بود. این وظیفه من است که بگویم فرانسه کشور ورزشی و فوتبالی بسیار خوبی است و مخاطبان خوبی دارد که عاشق فوتبال هستند. برای ما مهم است که بهترین‌ها در این کشور باشند.»