ناصر پور مهدی، سرمربی و مربی اسبق تیم های لیگ برتری که چند سالی است در فوتبال آمریکا مشغول بکار شده معتقد است شکست در برابر الجزایر نباید بزرگ نمایی شود.

 پور مهدی: این شکست نباید بزرگ نمایی شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، او می گوید: فدراسیون فوتبال نتوانست تدارک خوبی برای تیم ملی در اردوی خرداد ماه داشته باشد. در این شرایط آب و هوایی اصلا شهر دوحه جای مناسبی حتی برای انجام تمرین نبود چه رسد به بازی دوستانه. این زمان از دست رفت و حالا باید با تجربه گرفتن از اتفاقاتی که در خرداد برای تیم ملی رخ داد در فیفا دی های بعدی برنامه ریزی بهتری داشته باشیم و مدام این را با خود تکرار کنیم فرصت برای تیم سازی و هم چنین مرور تاکتیک هایی که قرار است در جام جهانی به نمایش گذاشته شود، محدود است.

او ادامه داد: البته من به عملکرد تیم ملی در بازی با الجزایر نقد دارم. آیا ما با ترکیبی بازی کردیم که قرار است در جام جهانی به میدان برویم و آیا با استراتژی به میدان آمدیم که قرار است در برابر حریفانی چون انگلیس – آمریکا و ولز به نمایش بگذاریم؟ به نظر می رسید صرفا آمدیم یک بازی انجام بدهیم و برویم و اذعان کنیم از فیفا دی خرداد استفاده کردیم و اصلا لژیونرهای تیم ملی در حد و اندازه های خود ظاهر نشدند. جدا از پاس های پر تعداد اشتباه چه در فاز دفاع و چه در فاز حمله زمانی که ما از سوی حریف پرس شدیم به همان شیوه ای بازی کردیم که حریف می خواست و ناگزیر دو پاس اشتباه حریف را به گل رساند. آیا زمانی که از سوی حریف پرس می شدیم نباید تاکتیک ضد پرس را به نمایش می گذاشتیم؟ تیم ملی در نیمه اول اصلا خوب نبود اما در نیمه دوم به مراتب بهتر ظاهر شد. با این حال زمانی که ما می خواستیم حریف را پرس کنیم به اندازه کافی بازیکن نداشتیم و خیلی زود پرس شکسته می شد و حریف براحتی توپ را به گردش در می آورد و به اهداف تاکتیکی خود دست پیدا می کرد.

ناصر پورمهدی در ادامه دیدگاه های خود در خصوص این بازی گفت: به نظر می رسید بازیکنان به خاطر تدارک بد ذهنیت برگزاری یک بازی دوستانه خوب را نداشتند. سوال من این است زمانی که از سوی بازیکنان حریف پرس می شدیم چه اصراری به حفظ توپ و پاس در زمین خودی وجود داشت و اینجا اگر بازیکنان تمرکز لازم برای بازی را داشتند باید با پاس های بلند و خرج کردن توپ به کناره ها پرس را می شکستند و از فضایی که حریف به آنها داده استفاده می کردند. نتیجه در بازی های تدارکاتی مهم نیست. نه تیم برنده امتیازی به دست می آورد و نه تیم بازنده امتیازی را از دست می دهد. این به شرطی صادق است که ما در بازی های تدارکاتی به شیوه ای بازی کنیم که قرار است در جام جهانی بازی کنیم و از همه مهمتر با همان ترکیب به میدان برویم. به تیم ملی و به کادر فنی تیم ملی باید کمک شود. وقتی  قرار است تیم ملی با همین کادر به کار ادامه دهد باید به این کادر کمک کرد و از همه مهمتر راهکار برای بهتر شدن ارایه داد. به یاد داشته باشیم تیم ملی بعد از مدت ها اولین بازی دوستانه اش را انجام می داد و از همه مهمتر کادر فنی تیم ملی و بازیکنان از تغییر مدام برنامه ها و هم چنین تدارک در نظر گرفته شده خسته بودند و به نظر من تمرکز لازم برای بازی را نداشتند چرا که اصلا نظم در بازی تیم ملی چه در فاز دفاعی و چه در فاز حمله به چشم نمی خورد.