تیم فوتسال بنفیکا علی رغم گلزنی ستاره ایرانی خود دیدار مقابل اسپورتینگ را واگذار کرد.

بدشانسی بزرگ بنفیکا با گلزنی طیبی در فینال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، نخستین مسابقه فینال فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر فوتسال پرتغال برگزار شد که طی آن، تیم فوتسال بنفیکا مثل همیشه در حضور ثابت حسین طیبی مقابل اسپورتینگ لیسبون، قهرمان سال گذشته و نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت.

تیم فوتسال اسپورتینگ که در سه مسابقه از چهار تقابل اخیرش با بنفیکا موفق به کسب پیروزی شده و یک شکست داشت، در نخستین بازی فینال لیگ برتر پرتغال و با وجود میزبانی در لیسبون، غافلگیر شد و در نیمه اول با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

با شروع نیمه دوم، اسپورتینگ دو گل به ثمر رساند و کار را به تساوی کشید، اما در دقیقه ۲۸ حسین طیبی که سابقه گلزنی به حریف فینالیست‌شان را در تقابل‌های گذشته داشته، بازهم درخشید و توانست روی یک پاس از اوت و شوت پای چپ سرضرب دروازه را باز کند تا بنفیکا با یک گل در این مسابقه پیش بیفتد.

یاران طیبی که امید زیادی داشتند با این گل، نخستین مسابقه فینال را با پیروزی پشت سر گذاشته و با روحیه مضاعفی به استقبال بازی دوم در زمین خودی بروند و شانس قهرمانی را نیز بالاتر ببرند، در فاصله یک دقیقه به پایان وقت معمول گل چهارم و تساوی را دریافت کردند تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در نیمه اول وقت‌های اضافه هیچ توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد، اما در دقیقه ۴۷ اسپورتینگ توانست به یک گل دیگر دست پیدا کند و در نهایت یاران طیبی با نتیجه ۵ بر ۴ در نخستین بازی فینال لیگ برتر فوتسال پرتغال مغلوب شوند.

دومین مسابقه فینال فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر فوتسال پرتغال از ساعت ۰۰:۳۰ بامداد روز پنج‌شنبه هفته جاری(به وقت ایران) برگزار می‌شود که یاران طیبی در صورت پیروزی، باید در فینال سوم برای رسیدن به قهرمانی تلاش کنند ولی باخت در دیدار پیش رو، منجر به از دست رفتن جام برای آنها و تکرار اتفاق سال گذشته می‌شود.

حسین طیبی، ستاره ایرانی بنفیکا در دیدار فینال مقابل اسپورتینگ لیسبون توانست گل شماره ۲۵ خود در این فصل را به ثمر رساند تا همچنان جزو برترین گلزنان به حساب بیاید.