در سال های اخیر بی رویه تعداد داورانی که برای قضاوت در لیگ برتر انتخاب شده اند افزایش یافته و این موجب کاهش قضاوت آنها در بازی ها و طبعا کاهش درآمدها شده است.

داوران لیگ برتری کاهش می‌یابند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، این موضوع به میزان آمادگی داوران در لیگ برتر هم آسیب وارد کرده است چرا اگر قرار باشد هر داور برای قضاوت در لیگ برتر 5 هفته صبر کند خواه یا ناخواه آمادگی اش را از دست می دهد اما اگر هر هفته قضاوت داشته باشد طبیعتا به خاطر انجام تمرینات در فرم ایده آل باقی می ماند.

فدراسیون فوتبال البته در یکی دو سال اخیر هر بار سعی کرده تعداد داوران در لیگ برتر را کاهش دهد و اینبار هم علی خسروی به این موضوع مهم اشاره کرده است. او  در این باره می گوید: باید کلاس‌های داوری پیش از فصل را از اواخر تیر تا 10 مرداد برگزار کنیم. برای انتخاب ناظران و داوران لیگ برتر جلسه خواهیم داشت و قرار است تعداد آنها کاهش یابد. ناراحت نشوید و اجازه بدهید فاصله 10 ساله فغانی با دیگران کمتر شود. از کجا می‌دانید در دوره بعدی جام جهانی داور خواهیم داشت؟ استان‌ها به ما فشار نیاورند که داور آنها باید باشد.

گفتنی است در حال حاضر تعداد داورانی که بازی های لیگ برتر را سوت می زنند دو و حتی سه برابر تعداد داوران لیگ های معتبر جهان است و این اقدامی است که پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال صورت گرفت و حتی نقدهای زیادی به آن شد.