ستاره اصلی پرسپولیس همچنان بازیکنی است که شماره ۹ می‌پوشد.

ستاره پرسپولیس در نقل و انتقالات غایب بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، زودتر از سایرین تمدید کرد و امضای قرارداد جدیدش در گرد و خاک خریدهای جدید ماند اما یحیی گل‌محمدی بهتر از هرکس دیگری ارزش‌های فنی او را می‌داند. پس مهدی ترابی بازیکنی نیست که یحیی برای استفاده از ستاره‌های جدید، پستش را تغییر بدهد.

***

با موهای جو گندمی و همان پا به توپی که در سایپا از خودش نشان داده بود، سر بالا و با ضرب توپ فوق‌العاده، خوش‌تکنیک و موقعیت‌ساز. این شش ویژگی، خلاصه‌ای از عملکرد مهدی ترابی در تمرینی بود که تماشاگران پرسپولیس و خبرنگاران حوزه این تیم در ورزشگاه کاظمی از ترابی دیدند.

در آخرین دقایق تمرین که یحیی گل‌محمدی اسکوادش را به دو تیم یازده نفره تقسیم کرد، مهدی ترابی در پست چپ تیمی بازی کرد که به نظر بیشتر متشکل از بازیکنان اصلی بود.

در سوی دیگر زمین، سعید صادقی دیده می‌شد و مقابل آنها خط دفاعی پرستاره با حضور دانیال اسماعیلی‌فر، مرتضی پورعلی‌گنجی، علیرضا ابراهیمی و فرشاد فرجی.

نکته جالب همین بود که یحیی، ستاره نقل و انتقالاتی‌اش را به جناح راست خط هافبک برد تا مهدی ترابی در پست تخصصی‌اش باقی بماند و به نوعی ثابت شود که همچنان ستاره اول تیم، اوست.

ترابی در مجموع دو فصل اخیر، موثرترین بازیکن پرسپولیس بوده و توانست در لیگ بیست و یکم روی ۱۴ گل تیمش نقش آفرینی کند و تا آستانه کسب کفش طلا نیز پیش برود.

او بازیکنی است که در دسته‌بندی «فوتبالیست‌های بازی دربیار» قرار می‌گیرند و نیاز اصلی یک تیم برای قهرمانی هستند. بازیکنی که شاید همین توصیف سه کلمه‌ای فارسی برای شناختشان کافی باشد اما در توضیح بیشتر میتوان گفت فوتبالیستی که می‌تواند در لحظه نتیجه را تغییر بدهد و بر نمایش تیم اثر جدی بگذارد. نظیر یک پاس خلاقانه برای موقعیت‌سازی، یک شوت ناگهانی، کسب پنالتی و موارد این‌چنینی.

آمادگی ترابی در نیم فصل اول لیگ نوزدهم، باعث شد تا تیم گابریل کالدرون در آنچه سرمربی آرژانتینی میخواست (ضد حمله سریع) به توانایی استثنایی برسد و همه تیمهای لیگ برتر را از دم تیغ بگذراند و به صدر جدول برسد.

فصل گذشته هم شاید اگر او نبود، پرسپولیس نمی‌توانست بالاتر از چهار تیم صنعتی، به عنوان نایب قهرمانی برسد اما امسال وظیفه او چیزی فراتر از این است و باید در نقش «مهره قهرمانی» ظاهر شود.