بحث درباره بهتر بودن فهرست بازیکنان دو تیم رئال مادرید و بارسلونا بارها و بارها در طول هر فصل تکرار شده است.

رئال یا بارسا؛ مقایسه پیش از ال‌کلاسیکوی وگاس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید و بارسلونا قرار است در دیداری تدارکاتی در اردوی پیش فصل صبح فردا به وقت ایران در لاس وگاس به مصاف یکدیگر بروند. 

با توجه به این که  دو تیم در اردوی تمرینی پیش فصل حضور دارند شاید نتوان نتیجه خاصی از این بازی یا برنده آن گرفت اما در نهایت نباید فراموش کرد که ال‌کلاسیکو همیشه ال‌کلاسیکو است، حتی اگر در اردوی پیش فصل و در خاک آمریکا برگزار شود. 

این اولین بازی پیش فصل برای رئال مادرید و سومین بازی برای بارسلوناست، اما در نهایت مهم‌ترین دیدار هر دوی آنها پیش از آغاز رسمی فصل به حساب می‌آید. 

بحث و صحبت‌های زیادی درباره این بازی مطرح شده که شاید جذاب‌ترین آنها اظهارنظر رافینیا بود که گفت «ما بهتر از رئال مادرید هستیم» اما بسیاری باور دارند که نباید فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان و فتح چهاردهمین جام را فراموش کرد.

خریدهای جدید

اجازه دهید کار را با خریدهای جدید شروع کنیم. رئال مادرید منتظر کیلیان امباپه بود اما او در نهایت تصمیم گرفت که در پی اس جی بماند. آنها یک هافبک و یک مدافع میانی خریدند. اورلین شوامنی و آنتونیو رودیگر بهترین بازیکان حاضر در بازار نقل و انتقالات در پست خودشان بودند و رئال هر دوی آنها را با 80 میلیون یورو به خدمت گرفت. 

بارسا یکی از باشگاه‌های فعلی فوتبال اروپاست که بیشترین هزینه را برای جذب بازیکن کرده و رافینیا و روبرت لواندوفسکی را به خدمت گرفته است. آنها همچنین آندریاس کریستنسن، فرانک کسیه و پابلو توره را به صورت آزاد جذب کردند و هزینه آنها تا این جا 105 میلیون یورو بوده است. 

این خریدها باعث شده که قیمت تیم رئال مادرید به 843.5 میلیون یورو در برابر 771.20 میلیون یوروی بارسا برسد. ارزش تیم بارسا نسبت به فصل گذشته افزایش پیدا کرده اما هنوز با رئال مادرید و البته پی اس جی و سیتی فاصله زیادی دارد. آنها پس از این باشگاه‌ها و همچنین بایرن و لیورپول در رده هفتم قرار دارند. 

خط دفاعی

باید دید که هر تیم خط به خط، چه برتری خاصی به دیگری دارد؟ به صورت کلی به نظر می‌رسد که رئال از شرایط بهتری نسبت به تیم حریف برخوردار است. 

تیبو کورتوا در دروازه این تیم قرار دارد که در حال حاضر در جهان بهترین است و یکی از بهترین بازیکنان دنیا به حساب می‌آید. رودیگر، ادر میلیتائو، داوید آلابا بدون شک بهتر از مدافعان میانی بارسا هستند. 

رئال مادرید در کناره‌ها هم از برتری واضحی برخوردار است. کارواخال در حال بازگشت به دوران اوج است و بار دیگر به تیم ملی اسپانیا دعوت شده و مندی هم در راست نمایش خوبی ارائه کرده است. بارسا به دنبال جذب یک مدافع راست است و در سمت چپ هم فقط آلبا را دارد. 

خط میانی

دست رئال در این پست بازتر است. کاسمیرو، تونی کروس، لوکا مودریچ، شوامنی، ادواردو کاماوینگا، فدریکو والورده و سبایوس مطمئنا یکی از کامل‌ترین خطوط میانی در دنیا را تشکیل داده‌اند. ترکیبی از بازیکنان کهنه‌کار، خریدهای جدید و بازیکنان با کیفیت بالا باعث شده که آنها از شرایط خوبی برخوردار باشند. 

آنها می‌توانند به چرخش درست توپ با کروس، جادوی مودریچ، کنترل و اطمینان خاطر با کاسمیرو، قدرت شوامنی و پویایی، حرکات رو به جلو و حضور در خط حمله به والورده و کاماوینگا امیدوار باشند. 

بارسلونا در این محدوده از قدرت کافی برخودار نیست و ضعیف‌تر از حریف به نظر می‌رسد. بوسکتس، پدری، توره، سرخی روبرتو، گاوی و فرانکی دی‌یونگ همگی از الگوی یکسانی پیروی می‌کنند و فقط کسیه کمی با آنها متفاوت است. 

خط حمله

بحث اصلی در حال حاضر درباره خط حمله است. چه تیمی بهتر است؟ رئال از مثلثی با دو عضو ثابت شامل کریم بنزما و وینیسیوس جونیور بهره می‌برد، بازیکنانی که بهترین زوج هجومی امروز دنیای فوتبال به حساب می‌آیند.

از سوی دیگر بارسلونا هم لواندوفسکی و فاتی را به عنوان عضو ثابت خط حمله تیمش می‌بیند. تردیدی وجود ندارد که ما اینجا شاهد نبردی برابر با حضور دو بازیکن شماره 9 برتر فوتبال و دو ستاره جوان که آینده این ورزش را شکل خواهند داد هستیم. 

درباره سایر بازیکنان به نظر می‌رسد که اینجا بارسا از شرایط بهتری برخوردار است. آنها از حضور فران تورس، عثمان دمبله، رافینیا و پی‌یر امریک اوبامیانگ بهره می‌برند. رئال نیز بازیکنانی چون رودریگو، مارکو آسنسیو و ادن هازارد را در اختیار دارد. 

دیدار مهم در لاس وگاس

بازی در لاس وگاس مطمئنا با حضور بسیاری از این چهره‌ها همراه است و هواداران می‌توانند نمایی کلی از تیم‌شان داشته باشند. اتلتیکو مادرید سه سال پیش موفق شد رئال را با نتیجه 3-7 در دیدارهای پیش فصل شکست دهد و انتقادهای بسیاری از آنها مطرح شد اما در نهایت قهرمان لالیگا شدند. آنها حالا با تمام وجود آماده می‌شوند تا در دیدار سوپرکاپ اروپا به میدان بروند. 

بارسا هم می‌خواهد سبک و مسیری را دوباره پیدا کند که باعث شد این تیم باز هم مدعی باشد. این نبرد خوبی برای محک بازیکنان است و آنها به این بازی بسیار امیدوار هستند. 

هازارد، دمبله، سبایوس، دی‌یونگ بازیکنانی هستند که توجه بسیاری به آنها خواهد بود و باید دید که آیا می‌توانند انتظارات را برآورده کنند یا خیر.