بعد از گذشت حدود ۴ سال، اردوی تیم ملی فوتسال زنان ایران با هدف استعداد یابی در مرکز تیم‌های ملی برگزار شده است.

فوتسال زنان - کریمی‌های آینده به صف شدند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش “ورزش سه”، روز گذشته بعد از حدود ۴ سال اردوی تیم‌ملی فوتسال زنان ایران برگزار شد، این اردو که قرار است تا روز جمعه ۲۱ مرداد، در کمپ تیم‌های ملی ادامه داشته باشد با هدف استعدادیابی برگزار شده و هیچ یک از ملی‌پوشان سابق تیم ملی به این اردو دعوت نشده‌اند.

فروزان سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال در گفت‌و‌گو با خبرنگار “ورزش سه” در خصوص اهداف برگزاری این اردو اعلام کرد: درحال حاضر ۴ سال از قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۸ می‌گذرد و متأسفانه تعلل AFC در برگزاری دوباره مسابقات به وضوح قابل لمس است و این تعلل باعث افزایش میانگین سنی تیم ملی شده است.

بازیکنان تیم ملی سابقه قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ را دارند و علی رغم اینکه از کیفیت فنی بسیار بالایی برخوردار هستند اما با گذشت زمان و این وقفه ۴ ساله، میانگین سنی تیم افزایش پیدا کرده است.

اگر ما بخواهیم تا برگزاری جام ملت‌های بعدی به حضور همان بازیکنان اکتفا کنیم، میانگین سنی تیم به حدود ۳۵/۳۶ خواهد رسید و این می‌تواند یک امتیاز منفی برای ما باشد، به همین دلیل تصمیم به جوانگرایی در اردوی تیم ملی گرفته ایم.

سلیمانی در خصوص نحوه‌ی برپایی این اردوی استعدادیابی اضافه کرد: درخواست من از مربی‌های لیگ برتری این بود که ۲ الی ۳ نفر از بازیکنان مستعد و جوان تیم خود را که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را ندارند به ما معرفی کنند تا از میان آنها بهترین‌ها را گزینش کنیم و به اردوی اصلی که قرار است با حضور بازیکنان با تجربه برگزار شود اضافه کنیم، هرچند معتقدیم در طی این ۴ سال باید زودتر این رویکرد را نسبت به تیم ملی داشتیم و عملی می‌کردیم اما به هرحال برپایی این اردو را به فال نیک می‌گیریم.

او همچنین در خصوص عدم برگزاری جام ملت‌های آسیا گفت: این تعلل از سمت AFC است و فدراسیون ما به عنوان مدافع عنوان قهرمانی باید نسبت به این تعلل واکنش نشان دهد، ما در AFC کُرسی داریم و اگر از این موقعیت استفاده نکنیم به دختران فوتسال ایران ظلم کرده‌ایم، فدراسیون ایران به همراه چند کشور دیگر که مدعی این رقابت‌ها هستند باید اعتراض خود را نسبت به این تعلل در کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان دهند و برگزاری دوباره این رقابت‌ها را مطالبه کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار است تا از میان این استعدادها فرشته کریمی‌های جدید ظهور کنند گفت: قطعا میان این جوانان استعدادهای بسیاری وجود دارند که می‌توانند در جام‌هایی مثل کافا به راحتی قهرمان شوند، اما باید در نظر داشته باشیم حضور در مسابقاتی مانند جام ملت‌های آسیا و دفاع از عنوان قهرمانی نیاز به تجربه‌های بین المللی دارد که این نیز یکی از درخواست‌های ما از فدراسیون فوتبال است.