ویکتور فونت، بزرگترین منتقد خوان لاپورتا، رئیس بارسلوناست و بار دیگر برنامه‌های اقتصادی او را زیر سوال برد.

لاپورتا با تبلیغات رئیس شد؛ او بی‌برنامه و عجول است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا حتی با فعال کردن سه اهرم مالی هم موفق نشده بود قرارداد بازیکنان جدید خود را در لالیگا ثبت کند. پس از پاسخ منفی لالیگا، بارسلونا مجبور شد اهرم مالی چهارم یعنی فروش 24.5 درصد از بارسا استودیو را نیز فعال کند تا مشکل ثبت قراردادها نیز حل شود. بارسا پیش از این با فروش 25 درصد از حق پخش بازی‌های خود و نیز 24.5 درصد از بارسا استودیو توانسته بود بیش از 700 میلیون یورو درآمدزایی کند و به این رقم حالا 100 میلیون یوروی دیگر نیز اضافه شده است.

با وجود خریدهای بزرگ اما شروع بارسا در لالیگا خوب نبود و این تیم در نوکمپ مقابل رایو وایه‌کانو بدون گل متوقف شد. برخی معتقدند خوان لاپورتا با فروش دارایی‌های باشگاه، آینده بارسا را با خطر مواجه خواهد کرد و بهتر بود او به جای خریدهای بزرگ و گران‌قیمت، همچنان روی بازیکنان فعلی و استعدادهای آکادمی حساب می‌کرد.

ویکتور فونت، نامزد سابق ریاست باشگاه بارسلونا، که رقیب اصلی لاپورتا بود، بار دیگر از او انتقاد کرد و گفت:« من اگر برنده انتخابات می‌شدم، همان ابتدای ریاستم، دارایی‌های باشگاه را می‌فروختم نه الان. من البته برنامه‌های اقتصادی متفاوتی داشتم ولی لاپورتا بدون هیچ برنامه‌ای و تنها با تبلیغات به ریاست باشگاه رسید و در شروع کار نتوانست اوضاع اقتصادی را درست کند.»

فونت ادامه داد:« 18 ماه گذشته و لاپورتا در نهایت به این نتیجه رسید که باید دارایی‌های باشگاه را بفروشد. این آینده بارسا را به خطر خواهند انداخت. اقدامات عجولانه و بدون فکر لاپورتا چند سال بعد به بارسا ضرر فراوانی خواهد زد. شرکای تجاری فعلی بارسلونا باعث رشد درآمدهای باشگاه نخواهند شد و این اهرم‌های مالی، تنها یک راه نجات موقت هستند.»