یک روز پس از خط خوردن یورگن لوکادیا، او موفق شد در یک فضای متفاوت نخستین گل خود را با پیراهن پرسپولیس به ثمر برساند.

اختصاصی - چرا یحیی لوکادیا را خط زد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که شاید بسیاری از هواداران پرسپولیس به خاطر تماشای نمایش لوکادیا بلیت بازی با فولاد را تهیه کردهبودند، 24 ساعت قبل از بازی و با پایان آخرین جلسه تمرینی سرخ‌پوشان، مشخص شد که لوکادیا از لیست یحیی گل‌محمدی خط خواهد خورد.

صبح روز بازی نیز زمانی که بازیکنان در هتل محل اقامت مشغول تمرین سبک بودند، مهاجم هلندی به‌همراه پورعلی‌گنجی و دو دروازه‌بان راهی ورزشگاه کاظمی شدند تا به این‌ترتیب او رسما از لیست سرخ‌پوشان کنار برود.

یورگن لوکادیا در حاشیه بازی فولاد به شدت موردتوجه تماشاگران فولاد قرار گرفت.

پیش از این یحیی گل‌محمدی در مورد لوکادیا گفته بود: او بازیکن کارنامه‌داری است و امیدواریم با شرایط خوبی به تمرینات اضافه شود و بتواند به تیم کمک کند. اطلاع زیادی از شرایط تمرینی او نداریم. فکر می‌کنم آخرین بازی‌ای که کرده ۱۰۰ روز پیش بوده و اطلاعات زیادی نداریم که در این مدت چطور تمرین کرده است ولی امیدواریم آماده به تمرینات اضافه شود.

اگرچه گروه قابل توجهی از هواداران پرسپولیس با دیده احترام و اعتماد به این تصمیم یحیی گل‌محمدی نگاه کردند اما گروه دیگری که انتظار داشتند لوکادیا دست‌کم در فهرست قرار بگیرد تا شاید مثل قایدی گره بازی پرسپولیس را باز کند هم کوچک نبودند.

اما نکته مهم این است که یورگن لوکادیا در تمرینات اخیر عملکرد موردنظر کادرفنی پرسپولیس را از خود نشان نداده و همچنین ملاحظات دیگری هم در مورد این بازیکن وجود دارد.

لوکادیا در بازی دوستانه امروز پرسپولیس حضور یافت.

لوکادیا آخرین بار 100روز پیش به میدان رفت تا به‌صورت کامل از فرم بازی خارج باشد. همچنین شواهد حاکی از آن است که او در چهار هفته منتهی به انتقالش به پرسپولیس، هیچ تمرینی نداشت و همین موضوع باعث شد تا شروع تمرینات برای پرسپولیس پس از دیدار سرخ‌پوشان در هفته نخست، آغاز پیش فصل این مهاجم سابق برایتون و بوخوم باشد.

یحیی گل‌محمدی در چهار جلسه تمرینی عملکرد او را زیر نظر گرفت و به این نتیجه رسید که از نظر جسمانی و فنی، لوکادیا به زمان نیاز دارد تا به فرم مطلوبی برسد که حتی در لیست قرار بگیرد و در جمع بازیکنانی باشد که شانس حضور در زمین را دارند.

یکی از مسائلی که در این تصمیم یحیی نقش داشته، سوابق مصدومیت خرید جدید پرسپولیس است. او بارها از ناحیه مچ پا، کشاله ران و زانو را تجربه کرده و طبیعتا فشار بیش از حد به چنین بازیکنی که مدتی هم از زمین مسابقه و تمرین دور بوده، می‌تواند یک آسیب‌دیدگی جدید را به دنبال داشته باشد.

در حالی‌که یحیی در انتظار این بود که شرایط جسمانی لوکادیا را در یک فضای آرام و به دور از فشار بسنجد، بازی دوستانه برابر فجر را به این‌منظور انتخاب کرد که لوکادیا هم موفق شد در جریان این مسابقه برای تیمش گلزنی کند؛ حالا این گل شاید معادلات را درباره او تغییر دهد و باعث شود تا زودتر به لیست و ترکیب برسد.

لوکادیا پیراهن شماره چهار پرسپولیس را برتن می‌کند