پرسپولیس در یکی از سخت ترین زمین‌های پیش رو با پیروزی و حفظ صدرنشینی به پیشواز تعطیلات فیفا دی رفت

لوکادیا چه درسی به  پرسپولیسی ها می‌دهد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه،  وقتی سید رضا مهدوی درهمان دقایق نخست بازی نفت و پرسپولیس، خطا روی پورعلی گنجی پیش تاخته را پنالتی تشخیص نداد و چند دقیقه بعدش، سامان نریمان جهان یکی از زیباترین گل های دوران فوتبالی اش را به ثمر رساند ، بسیاری از هواداران پرسپولیس، خاطرات 7ماه قبل آبادان را به خاطر آوردند؛هفته بیست و یکم لیگ پیشین و دیدار با نفت آبادان. باخت دو برصفر پرسپولیس در آن بازی می توانست این بار در مسجد سلیمان به گونه دیگری تکرار شود. 

پرسپولیس در لیگ جاری هرگز عقب نیافتاده بود و مهمتر، آنها درشرایط جوی کاملا متفاوتی رودرروی یک حریف خاص قرار می گرفتند. ازخودخواهی عجیب سعید صادقی درهمان ابتدا تا آن تک به تک نفس گیر، نریمان جهان با بیرانوند تنها چند دقیقه می گذشت .

گویا همه چیزمهیای اولین شکست فصل برای قرمزها بود.اما آنها نشان دادند این تیم ارتباطی با فصل گذشته ندارد.فارغ از اشتباهات فاحش داوری(تقریبا به ضررهر دو تیم بود) این تیم شباهت شگفت آوری به پرسپولیس برانکو (در دوره اوجش) دارد.مجموعه ای که با دریافت گل ازهم نمی گسست. اشتباهات داوری را سدی برابر خواسته هایش نمی دید و وقتی عقب می افتاد بیجهت رو به فوتبال احساسی نمی آورد. 

بدون شک این شیک ترین برد قرمزها در طول فصل نبود اما می تواند یک از مهمترین و عبرت آموز ترین شان برای ادامه مسیر باشد. 

تیمی که گل نخورد، کلید قهرمانی را در دست دارد اما وقتی این مجموعه دروازه اش باز می شود، پاسخش چیست؟ این همان قسمت ناشناخته و نامکشوف تیم یحیی مدل لیگ 22 بود. به شخصه دوست داشتم ببینم آنها هنگام فشار و بازی در زمین غیر خودی، وقتی عقب هستند چگونه کار می کنند.پرسپولیس اگر کمی خوش شانس بود و اگر کمک داور ویدئویی داشتیم، شاید در همان نیمه نخست با تساوی به رختکن می رفت.با این وجود در نیمه دوم به همان چیزی که می خواستند رسیدند. اما قبل از پرداختن به این مهم باید به موضوع بسیار مهمتری اشاره کرد. حقیقتی که اگر در این جشن پیروزی مستتر شود، بعدها گریبان قرمزها را می گیرد.

*در غیاب آن مهدی ترابی که بازیکن موردعلاقه و کارگشای هواداران این تیم است، (البته تراب در زمین بود اما نه آن ترابی) پرسپولیس برای بازگشت به 3 امتیاز چه کار سختی را در گرمای طاقت فرسای خوزستان پیش رو داشت.با این وجود لوکادیا همانند چند بازی گذشته همه تفاوت‌ها رقم زد.پنالتی گرفت، بازیکن حریف را اخراج کرد، پنالتی را گل و دقایقی آن سوتر یکی از چشم نوازترین گل های لیگ را با یک مهار سینه و چرخش بی نظیر به نام خویشتن ثبت کرد.اگرچه قبل از مهار توپ، طبق تصاویرفریز شده تلویزیونی،در آفساید قرار داشت اما این گل درس خوبی برای همه مهاجمان ما بود که چگونه می توان یک موقعیت نهایت 10 درصدی یک گل زیبا خلق کرد.

صادقی باید معمولی باشد 

پرسپولیس وقتی گل دوم را زد، وقتش بود با زدن گل سوم، خیال خودش و هوادارانش را راحت کند. اما بزرگترین مشکلی که یحیی فعلا با آن دست و پنجه نرم می کند، خودخواهی‌های بیش از اندازه است. بازیکنی درحد و اندازه سعید صادقی، در لحظاتی، فوتبال نمایشی  را به بازی ساده و ومعمولی ترجیح می دهد.او یکبار در نیمه نخست، ناباورانه پاس گل را به لوکادیا نداد و در نیمه دوم ، توپ را مقابل دروازه تقریبا خالی از دروازه بان، محکم به قصد پاره کردن توپ و تور به دل آسمان کوباند. 

سعید صادقی لیگ قبل می توانست با زدن یک پنالتی معمولی و ساده، باعث برتری و پیش افتادن گل گهر مقابل استقلال شود، اما ترجیح داد، با یک شبه چیپ نمایشی، بهترین فرصت تیمش را از بین ببرد تا در نهایت تیم قلعه نویی یکی از حیثیتی ترین بازی هایش را به فرهاد مجیدی ببازد.صادقی که از بهترین ستاره های لیگ بوده و در این فصل ازمهره های موثر پرسپولیس بشمار خواهد رفت، باید بداند، هواداران این تیم، بازیکن خاطی را خیلی خیلی سخت می بخشند. 

اگر داور برخورد دقایق پایانی پورعلی‌گنجی درون محوطه جریمه پرسپولیس را با بازیکن نفت، پنالتی تشخیص می داد( که پنالتی بود) آن وقت شاید تعویض برد با تساوی، بهای بسیار سنگینی برای صادقی به ارمغان می آورد.

*در مجموع پرسپولیس در یکی از سخت ترین زمین‌های پیش رو با پیروزی و حفظ صدرنشینی به پیشواز تعطیلات فیفا دی رفت، اما اگر یحیی گلمحمدی می خواهد تیمش چنین وضعیت سختی را کمتر تجربه کند، می بایست، روح از خودگذشتگی و همچنین ساده ضربه زدن را به بازیکنانش گوشزد کند.

آنها در زمینی موفق به شکست نفت شدند که استقلال دو هفته قبل، با خوش شانسی موفق به کسب یک امتیاز در آن شد. بار دیگر بازی آبی ها را در مسجد سلیمان ببینید تا متوجه شوید شاگردان مهاجری چه موقعیت هایی را مخصوصا در نیمه نخست از دست دادند.

نفت با رضا مهاجری در این زمین به این سادگی‌ها به تیم‌های مدعی باج نمی دهد.می گویید نه، در ادامه راه خواهید دید.