نشریه موندودپورتیوو امروز ادعا کرد که ژاوی تصمیم گرفته بارسا را با ترکیبی هجومی برابر بایرن به میدان بفرستد. همچنین تقریبا حضور سه بازیکن جوان در خط دفاعی قطعی است.

تصمیم شجاعانه ژاوی؛ ترکیب هجومی بارسا برابر بایرن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی هرناندز شب گذشته در نشست خبری بازی برابر بایرن مونیخ صراحتا گفت که برای انتخاب ترکیب اصلی بارسلونا به سن بازیکنان خود توجهی نمی کند. به همین دلیل می توان انتظار داشت که امشب هم مثل بازی های گذشته، الخاندرو بالده و اریک گارسیا در ترکیب ثابت بارسا حضور داشته باشند. 

ژاوی در بازی شنبه شب برابر کادیز، به چهار بازیکن خود استراحت داد و آنها در ترکیب ثابت قرار نگرفتند. روبرت لواندوفسکی، عثمان دمبله، پدری و ژول کُنده روی نیمکت بودند و به غیر از کُنده، مابقی در نیمه دوم به زمین رفتند. لواندوفسکی و دمبله حتی موفق به گلزنی هم شدند. حضور هر چهار بازیکن برابر بایرن قطعی است. مارک آندره تراشتگن نیز گلر اصلی بارسا برابر بایرن خواهد بود.

ابهامات بزرگ ژاوی برای بازی مقابل بایرن‌مونیخ - ورزش سه

طبق ادعای موندودپورتیوو، ژاوی امشب بارسا را با سیستم تهاجمی 3-3-4 به زمین خواهد فرستاد. در دفاع، رونالد آرائوخو، اریک گارسیا، ژول کُنده و الخاندرو بالده حاضر خواهند بود. البته ممکن است در نهایت ژاوی تصمیم بگیرد به جوردی آلبا یا مارکوس آلونسو به جای بالده در دفاع چپ میدان بدهد اما برای دفاع راست، حضور کُنده قطعی است.

در خط میانی سرخیو بوسکتس، پدری و گاوی حاضر خواهند بود و برای خط حمله نیز روبرت لواندوفسکی، رافینیا و عثمان دمبله مدنظر ژاوی قرار دارند. یک ترکیب هجومی برای گرفتن انتقام سه شکست پرگل اخیر برابر بایرن مونیخ.

امشب در ترکیب بایرن، کینگزلی کومان غایب است و به جای او جمال موسیالا بازی خواهد کرد. بالده اگر از ابتدا به میدان برود، مامور مهار موسیالا خواهد بود. میدان دادن به بازیکنی جوان و کم تجربه مثل بالده در چنین بازی بزرگی، شجاعت زیادی می خواهد و باید دید ژاوی روی حرف خود خواهد ماند یا خیر. قطعا بازی دادن به آلبا و آلونسو که مدافعانی بسیار باتجربه هستند، می تواند اقدامی منطقی باشد ولی ژاوی فعلا روی بالده نظر مثبت دارد. برای دفاع میانی هم حضور اریک گارسیا و رونالد آرائوخو که هر دو جوان هستند، اقدامی شجاعانه است. ژاوی روی نیمکت، جرارد پیکه و آندریاس کریستنسن باتجربه را دارد، ضمن اینکه ژول کُنده هم در سویا سابقه بازی در لیگ قهرمانان را دارد.

ترکیب احتمالی بارسلونا برابر بایرن: تراشتگن، کُنده، آرائوخو، اریک گارسیا، بالده، بوسکتس، پدری، گاوی، دمبله، لواندوفسکی و رافینیا.