روبرت لواندوفسکی در بازی برابر بایرن مونیخ دو چهره کاملا متفاوت داشت. یک نیمه عالی و یک نیمه محو در زمین. آلیانز آرنا امشب برای ستاره لهستانی بهشت نبود.

بازگشت تلخ به آلیانز؛ مونیخ برای لِوا جهنم شد (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بازگشت روبرت لواندوفسکی به آلیانز آرنا برای او خوش یمن نبود. امشب بارسلونا در زمین بایرن 2-0 بازنده شد و ستاره لهستانی هم علی‌رغم فرصت های خوبی که به خصوص در نیمه اول داشت، نتوانست گلزنی کند. 

ستاره لهستانی که تابستان امسال پس از هشت سال بایرن را ترک کرد و به بارسلونا پیوست، شروعی فوق العاده در این تیم داشت و تا قبل از بازی امشب در 6 بازی توانسته بود 9 گل بزند. امشب نمایش لواندوفسکی در دو نیمه کاملا متفاوت بود. در نیمه اول لوا فوق العاده کار کرد و سه شانس مسلم گلزنی داشت که هیچکدام به گل تبدیل نشدند. البته بازی بهتر بارسا در نیمه اول نیز در درخشش لواندوفسکی نقش داشت.

نخستین بخت گلزنی برای لوا در دقیقه 15 به دست آمد. پاس اشتباه مانوئل نویر در درون محوطه جریمه به لواندوفسکی رسید اما دایوت اوپامکانو، مدافع بایرن، قبل از اینکه لوا بتواند کار مثبتی انجام بدهد، توپ را راهی اوت کرد.

سه دقیقه بعد لوا تا آستانه گلزنی هم رفت. پاس عرضی عالی مارکوس آلونسو از چپ در درون محوطه جریمه به ستاره لهستانی رسید. او ابتدا توپ را کنترل کرد و سپس اقدام به شوتزنی کرد. اما توپ لوا با اختلافی بسیار اندک از روی دروازه راهی اوت شد.

در دقیقه 21 بازی، روی ارسال عالی مارکوس آلونسو، لواندوفسکی با ضربه سر دروازه بایرن را تهدید کرد ولی مانوئل نویر با واکنش خوب خود توپ را برگشت داد. در دقیقه 42 بازی، لواندوفسکی روی پاس پدری در درون محوطه جریمه بایرن صاحب توپ شد و ضربه خود را نیز زد ولی نصیر مزراوی با تکل شجاعانه خود اجازه نداد توپ وارد دروازه شود.

نیمه دوم اما داستانی متفاوت داشت. بایرن در دقایق 50 و 53 به دو گل متوالی دست یافت و خیلی زود زهر خود را ریخت. ابتدا لوکاس هرناندز با ضربه سر از روی ارسال کرنر توانست گلزنی کند. او در جدال هوایی با لواندوفسکی موفق تر عمل کرد. دو دقیقه بعد لروی سانه با نفوذ به درون محوطه جریمه و در مصاف تک به تک با تراشتگن، با یک بغل پای نرم توپ را وارد دروازه بارسا کرد. 

این گل شماره 30 بایرن در 12 دیدار اخیرش برابر بارسا بود و به عبارتی متوسط گلزنی بایرن برابر بارسا 2.5 گل در هر بازی بوده است. در چهار بازی اخیر نیز 16 شوت از 30  شوت به دروازه بایرن برابر بارسا تبدیل به گل شده است! بایرن در این 12 بازی 9 بار برنده شده، دو بار بارسا برده و یک بازی هم مساوی شده است.

در نیمه دوم لواندوفسکی تقریبا نتوانست کار خاصی انجام دهد و توسط لوکاس و اوپامکانو مهار شده بود. او در دقیقه 63 یک پاس خوب به پدری داد ولی ضربه این بازیکن به تیر برخورد کرد. در ادامه یک ضربه کاشته لوا هم به دیوار دفاعی برخورد کرد. در نهایت بارسا بازی را باخت تا برای چهارمین بازی متوالی برابر بایرن بازنده باشد. بارسا هرگز در تاریخ خود در آلیانز آرنا برنده نشده است. بی شک حالا لوا منتظر بازی برگشت دو تیم در نوکمپ خواهد بود. دیداری که چهار آبان برگزار خواهد شد.

آمار بازی هم در نوع خود جالب است. بارسا 53 درصد بازی را در اختیار داشت و سه موقعیت گل جدی نیز خلق کرد. بایرن دو موقعیت جدی گلزنی در این بازی داشت و هر دو را به گل تبدیل کرد. بارسا 18 شوت و بایرن 13 شوت داشت. XG یا «گل‌های مورد انتظار» بارسا در این بازی 2 در برابر 1.58 بایرن بود ولی در نهایت میزبان به پیروزی رسید.