فینال سنگین وزن مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان به افسوس‌های امسال ما اضافه کرد.

زنده از صربستان؛ پایان کار فرنگی بدون قهرمانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2022 در بلگراد صربستان، امین میرزازاده دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان در دیدار نهایی وزن 130 کیلوگرم برابر رضا کایالپ دارنده ۴ مدال طلای جهان و نقره و برنز المپیک از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه یک بر یک شکست خورد و به مدال نقره جهان بسنده کرد.

به این ترتیب در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که با نتایج دور از انتظار کشتی‌گیران ایران و ناکامی در کسب مدال طلا همراه بود،امین میرزازاده در 130 و محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم نیز به مدال برنز بسنده کرد.

پویا دادمرز در ۵۵، مهدی محسن‌نژاد در ۶۰، علیرضا نجاتی در ۶۳، محمدرضا مختاری در ۷۲، محمدعلی گرایی در ۷۷، پژمان پشتام در ۸۲ و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم، ۷ نماینده ایران در این رقابت‌ها بودند که با نمایشی دور از انتظار با شکست برابر رقبای خود از رسیدن به مدال بازماندند تا در نهایت تیم ایران که در غیاب روسیه به عنوان قدرت برتر کشتی جهان، شانس اصلی قهرمانی در این رقابت‌ها بود با نمایشی ضعیف حتی نتواند روی سکوی اول تا سومی قرار بگیرد.

ناکامی کشتی فرنگی ایران در کسب مدال طلا در این رقابت‌ها در حالی بود که ایران سال گذشته و در پایان رقابت‌های جهانی نروژ با 4 مدال طلا و 2 برنز بعد از روسیه به عنوان نایب قهرمانی جهان رسید اما امسال بدون کسب مدال طلا و تنها با 2 نقره و یک برنز نتوانست بر روی سکوی اول تا سومی قرار بگیرد.

 پوشش زنده خبری

22 شهریور 1401 ساعت 21:51

* در پایان مسابقات، تیم ترکیه با ۱۲۵ امتیاز قهرمان شد، آذربایجان با ۱۱۸ امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت و صربستان نیز علی رغم کسب ۴ مدال طلا، با ۱۱۰ امتیاز بر سکوی سوم قرار گرفت. 

ملی پوشان کشورمان نیز با ۸۱ امتیاز چهارم شدند.

22 شهریور 1401 ساعت 21:45

* بدین ترتیب تیم کشتى فرنگى ایران بدون کسب مدال طلا و با دو نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.

22 شهریور 1401 ساعت 21:44