برخورد کارلوس کی‌روش با خبرنگاران و هواداران فراتر از انتظار همه کسانی بود که شب را برای دیدار با او سپری کرده بودند.

صبح فراموش نشدنی برای این هوادار کی‌روش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در گرگ و میش آسمان پایتخت، یکی از کارکنان فرودگاه امام خمینی در حالی که شور و شوق بسیاری برای ادای جملات خود داشت، به خبرنگاران اعلام کرد: کی‌روش وارد ایران شده است.

این لحظه ویژه برای خبرنگارانی بود که به توصیه حراست فدراسیون فوتبال برای عدم حضور در فرودگاه کوچک‌ترین توجهی نشان ندادند و از بامداد چهارشنبه راهی منطقه‌ای در خارج از تهران شدند تا ورود کارلوس کی‌روش به ایران را ثبت کنند.

گمانه‌زنی در مورد زمان ورود کی‌روش بسیار بود اما منابع معتبر خبر می‌دادند که سرمربی پرتغالی بین ساعات ۵ تا ۶ صبح وارد ایران خواهد شد. با این وجود خبرنگاران میدانی فوتبال ایران از ساعت ۲-۳ بامداد خود را کم کم به فرودگاه رساندند تا تمام شب را در انتظار حضور سرمربی جدید تیم ملی بگذرانند.

در ادامه بخشی از حواشی پیش از ورود کی‌روش به ایران را می‌خوانید:

* نتیجه نامه‌نگاری با فرودگاه برای حضور کامل خبرنگاران بی‌نتیجه مانده اما تعداد زیادی از خبرنگاران و عکاسان به محوطه فرودگاه آمده‌اند.

* تعداد قابل‌توجهی از عکاسان در فرودگاه حضور دارند و چه بسا تعداد آنها از خبرنگاران بیشتر است.

* اگرچه تصور می‌شد تعداد بیشتری از هواداران برای استقبال از کی‌روش بیایند اما تعداد آنها تا ساعت ۴-۵ به حدود ده نفر رسیده است.

* یکی از هواداران تیفوسی کارلوس کی‌روش تبدیل به سوژه مصاحبه خبرنگاران شده است. او کی‌روش را چهره نجات‌بخش فوتبال ایران می‌داند.

* او به همراه پسرش به فرودگاه آمده و تلاش می‌کند روی سفره یک‌بار مصرف بنویسد: ولکام تو هوم سی کیو. او این پارچه نوشت جالب را در گوشه‌ای قرار می‌دهد تا در لحظه ورود کی‌روش به او نشان دهد.

حوالی ساعت سه بامداد است که یکی از مخاطبین ورزش سه تصویری را برای خبرنگار ما ارسال و ادعا می‌کند که کی‌روش در فرودگاه لیسبون پرتغال حضور دارد. بنابراین مشخص می‌شود که او در راه ایران است و به زودی هواپیمایش به زمین خواهد نشست.

این تصویری است که ساعاتی پیش از ورود کی‌روش به "ورزش سه" ارسال شد. عکس:مونا کاویانپور

او با استایل غیررسمی و شلوار پیراهن جین و صورت تراشیده، روی یک صندلی نشسته و تعداد موهای سفیدش هم تفاوت معناداری با آخرین حضورش در ایران نکرده است.

سرانجام ساعت ۵ یکی از کارکنان فرودگاه خبر ورود کی‌روش به ایران را می‌دهد. کمی بعد او می‌گوید که در حال دریافت بار است و در همان لحظات حراست فدراسیون فوتبال به خبرنگاران می‌گوید که کی‌روش برای صحبت کوتاه با خبرنگاران تا نگهبانی سی آی پی جلو خواهد آمد و به آنها گفت شد که هیچ سوالی از کی‌روش نپرسند.

پوشش دهندگان ورود کی‌روش به تهران در بامداد چهارشنبه - عکس: محمد صادق نیک گستر

آسمان تهران حالا روشن شده و لحظاتی بعد سرمربی تیم ملی با همان لباس‌هایی که در فرودگاه لیسبون رویت شده بود، وارد محوطه شد تا سروصدای طرفدارانش بلند شود و به انگلیسی جملاتی را به زبان بیاورند.

در تمام لحظاتی که فاصله بین در سی آی پی تا جلوی نگهبانی را طی می‌کند، لبخند از صورت او پاک نمی‌شود و پس از رسیدن به خبرنگاران، تقریبا با تمام حاضران در محل دیدار می‌کند و با آنها دست می‌دهد. او با حوصله به همه درخواست‌ها برای سلفی و امضا روی پیراهن و توپ و پارچه و کاغذ پاسخ می‌دهد و زمانی که میکروفن پرتعداد خبرنگاران را روبروی خود می‌بیند، چند جمله با آنها حرف می‌زند.

آرین قاسمی با استایلی جدید وظیفه ترجمه صحبتهای کی‌روش را بر عهده داشت

این برخورد نه چندان آشنا از سرمربی پرتغالی که نشانگر خوشحالی بی حد و حصرش از گرفتن شغل جدید و ورود به ایران است، تا آخرین لحظه‌ای که خبرنگاران تصویرش را ثبت می‌کنند، ادامه دارد. کی‌روش حتی وقتی سوار اتومبیل می‌شود، با درخواست کشیدن شیشه به پایین موافقت می‌کند و به یک سوال خبرنگار "ورزش سه" نیز پاسخ می‌دهد و البته از جواب به این پرسش که "هواداران فوتبال به صعود به مرحله بعدی امیدوار باشند" طفره می‌رود.

لبخند در طول دقایقی که کی‌روش مقابل دوربینها بود از صورت او محو نشد . عکس از محمد حسین موحدنژاد

لحظاتی بعد خودروی حامل کی‌روش و همراهانش که دبیرکل جدید فدراسیون را هم در کنار خود دارد، به سرعت محل را ترک می‌کند و خبرنگاران پشت سر آنها برای پیدا کردن مقصد خودرو و محل استقرار موقت سرمربی پرتغالی، عملیات خود را آغاز می‌کنند.

این عملیات شبه تعقیب و گریز، موفقیت‌آمیز است و خبرنگاران متوجه می‌شوند که هتل المپیک، محل اسکان کارلوس کی‌روش است. همان جایی که دراگان اسکوچیچ نیز در مدت زمان اقامت در ایران، آنجا مستقر بود و حالا جای خود را به سرمربی پرتغالی داده است.

البته خبرنگاران موفق به گفتگوی جدید با سی کیو نمی‌شوند. آرین قاسمی، یار دیرینه کی‌روش که این بار هم در قامت مترجم کنار او حاضر شده، به محوطه هتل می‌آید و می‌گوید: رییس خسته است و از من خواست که برای قدردانی از شما اینجا بیایم و بگویم اگر نشست خبری برگزار شود، پاسخگوی سوالات خواهد بود.

در تمام لحظاتی که کی‌روش از فرودگاه امام خمینی دور می‌شد، خوشحالترین فرد همان طرفدار تیفوسی کارلوس کی‌روش است که روی تی‌شرت خودش امضای کارلوس کی‌روش را گرفت و از دیدار با سرمربی محبوبش بی‌بهره نماند.