پورتو در غیبت مهدی طارمی، ستاره ایرانی این تیم، شکست سنگینی را برابر کلوب بروژ تجربه کرد.

باخت تحقیرآمیز پورتو؛ تاثیر باورنکردنی غیبت طارمی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول تا این سه‌شنبه تنها تیمی بود که موفق شده بود در ورزشگاه خانگی پورتو چهار گل (یا بیشتر) به این تیم بزند.

شاید هیچکس باور نمی‌کرد که دومین تیمی که موفق به ثبت این رکورد شود، از نظر تئوری آسان‌ترین رقیب پورتو برای صعود به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان این فصل باشد. 

کلوب بروژ که سابقه سه قهرمانی در لیگ بلژیک را دارد، تا به حال نشان داده که تیم بسیار قدرتمندی است. آنها در بازی این هفته به خوبی از نقاط ضعف پورتو استفاده کردند که یکی از آنها غیبت طارمی در ترکیب این تیم بود. 

این مهاجم ایرانی به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی قبلی در این دیدار حضور نداشت اما این دلیل خوبی برای نبود ایده و قدرت هجومی کافی در نبردهای درون زمین از سوی پورتو نبود. به نظر می‌رسد که ارتباط بخش‌های مختلف این تیم در نبود طارمی به صورت کامل قطع شده است و اشتباهات متعدد باعث شد که آنها از نظر دفاعی هم آسیب پذیر باشند. 

نتیجه تمامی این اتفاقات یک شکست تحقیرآمیز با چهار گل بود که باعث شد پورتو بدون کسب امتیاز در قعر جدول گروه  Bلیگ قهرمانان قرار بگیرد. 

حضور اوتاویو در ترکیب اصلی پورتو باعث تعجب بسیاری شد اما درد باعث شد که او نتواند تمام توانش را در زمین نشان دهد و در نهایت در نیمه دوم از کادر فنی خواست که او را تعویض کنند.

از سوی دیگر، باید به این نکته اشاره کرد که جای خالی ویتینیا به این راحتی پر شدنی نیست و نبود راه حل در خط میانی شاید بزرگ‌ترین مشکل پورتو خصوصا در دیدارهای اروپایی باشد. 

پورتو بازی برابر بروژ را خوب شروع کرد اما نمی‌دانست باید چه واکنشی در قبال گل‌های دریافتی داشته باشد و همین باعث شد که تیم حریف از تعلل و ناتوانی آنها نهایت استفاده را ببرد و گل‌های بعدی را روی اشتباهات این تیم به ثمر برساند. 

سرجیو کونسیسائو سعی کرد تغییراتی را در نیمه دوم در تیمش ایجاد کند اما آنها عملا فرصتی برای درک ایده‌های این مربی پرتغالی نداشتند و تیم حریف هر کاری که  دوست داشت با خط دفاعی پورتو انجام داد. 

نمی‌تواند تنها یک بازیکن را به عنوان بدترین بازیکن زمین معرفی کرد. بازی برابر بروژ شاید بدترین نمایش اروپایی در دوران حضور کونسیسائو روی نیمکت این تیم باشد و تنها دلیل آن نبود یک منبع الهام بخش برای این تیم است.